Пронађено мјесто гдје је почео живот на Земљи?

GS
Foto: Earth.com

Група истраживача са Универзитета у Вашингтону открила је јединствено "језеро соде" у западној Канади, које би могло бити аналог древних "малих топлих бара" (према Дарвину), гдје је живот на нашој планети настао прије више од четири милијарде година, наводи портал Space.com.

Научници су примијетили да ово језеро има хемијски састав и услове који би могли да олакшају спонтану синтезу сложених молекула, које играју важну улогу у настанку живота.

Посебно су примијетили високу концентрацију раствореног фосфата у језеру, који се сматра кључним елементом за фосфорилацију пребиотичких нуклеозида, важних за настанак живота.

Проучавајући језера Ласт Чанс и Гуденоу у Канади научници су открили да нема геохемијских падавина фосфора, а калцијум у седиментима представља доломит, а не апатит. Ово, заједно са смањеном стопом фиксације азота усљед високог салинитета, ствара повољне услове за акумулацију фосфата у језеру, преноси "Политикин магазин".

Истраживачи примјећују да су испарљива језера соде формирана на базалтној стијени можда обезбиједила погодне услове за појаву живота на Земљи, обезбјеђујући довољно фосфата за синтезу пребиотика. Ово откриће баца свјетло на потенцијално поријекло живота на нашој планети, преноси "Planet today ".