У сусједној галаксији откривена млада црна рупа

гс
Foto: гс

Научници су открили још једну црну рупу која је била скривена у звјезданој групи наше сусједне галаксије Велики Магеланов облак.

Ова црна рупа је удаљена од Земље 160.000 свјетлосних година, те је 11 пута масивнија од нашег Сунца.

Астрономи су је пронашли тако што су користили огромни телескоп Европског јужног опсерваторија (ЕСО).

Уочили су да њена гравитација утиче на кретање оближње звијезде, која је око пет пута већа од Сунца.

"Као што је Шерлок Холмс пратио криминалце, тако ми пратимо звезде"

"Као што је Шерлок Холмс пратио криминалце гледајући њихове погрешне кораке, тако и ми посматрамо сваку појединачну звезду у овом звезданом систему, а циљ тога је покушај проналажења доказа о присутности црних рупа које не можемо видети директно", рекла је астроном Сара Саракино

Иако је изузетно тешко да астрономи уоче црне рупе, ипак могу да их примјете на основу њиховог утицаја на околне објекте - приликом увлачења материје емитују X-зраке или када стварају гравитационе таласе приликом судара с другом црном рупом или неутронском звијездом.

Млади звјездани систем

Астрономи су открили ову црну рупу када су видјели да се међу мноштвом звијезда једна од њих креће на врло посебан начин.

"Када формира одређени систем са звијездом, црна рупа утиче на њено кретање на видљив или невидљив начин", рекао је астрофизичар Стефан Дреизлер са универзитета "Гöттинген" у Њемачкој.

Ово је први пут да су астрономи пронашли младу црну рупу у склопу младог звјезданог система, старом само око 100 милиона година.