Фосил ихтиосауруса са нетакнутим ембрионима извађен из глечера у Чилеу

спутник
Foto: твитер

Чилеански научници успјешно су ископали један од најкомплетнијих фосила ихтиосауруса на свијету, са нетакнутим ембрионима, из глечера Тиндал у чилеанској регији Патагонија.

Очувани фосил женке научници су назвали „Фиона“. Фосил дуг четири метра помоћи ће научницима у проучавању ембрионалног развоја ихтиосаура, који су били у морима прије 90 до 250 милиона година.

Овај фосил једини је ихтиосаур са ембрионима пронађеним на планети из доба прије 129 до 139 милиона година, изјавила је Џудит Пардо, научница која је открила фосил. Пардо, палеонтолог из Антарктичког истраживачког центра ГАИА на Универзитету Магаланес, открила је фосил прије више од десет година, али због екстремних климатских услова, као и удаљеног и неприступачног терена, његово ископавање представљало је сложени логистички изазов.

Научници су 31 дан вадили фосил. Будући да је фосил тако комплетан, палеонтолози су навели да су морали да изваде пет блокова тешких 200 килограма како би кости остале нетакнуте.

Фосил се сада припрема за изложбу у Природњачком музеју „Рио Секо“ у јужном Чилеу.
Пардо је додала да су научници открили још 23 примерка ихтиосаура током ископавања, чиме је укупан број пронађених у глечеру Тиндал порастао на готово 100, чинећи тај регион једним од најзаступљенијих и добро очуваних налазишта ихтиосаура на планети.