Film “Ruski konzul” premijerno prikazan u Banjaluci

Milanka Mitrić

BANjALUKA - Film “Ruski konzul”, rađen po motivima istoimenog romana Vuka Draškovića, a u režiji Miroslava Lekića, premijerno je prikazan u banjalučkom “Sinepleksu Palas” uz prisustvo dijela glumačke i autorske ekipe.

U ovom ostvarenju, čiji scenario su zajedno sa Lekićem pisali Igor Bojović i Vladimir Tabašević, glume Žarko Laušević, Nebojša Dugalić, Svetozar Cvetković, Paulina Manov, Petar Zekavica, Visar Viška, Enver Petrovci, Danica Radulović i drugi.

Priča “Ruskog konzula” smještena je u sedamdesete godine prošlog vijeka, period koji je bio ključan za kosovsko-metohijsku krizu. Radnja prati srpskog doktora Iliju Jovića (Nebojša Dugalić) koji po kazni biva premješten u bolnicu u Prizrenu. Tu upoznaje pacijenta, profesora istorije Ljubu Božovića, i njihovim susretom kreće zaplet. Božović, koji sebe naziva ruskim konzulom Ivanom Jastrebovim, biva meta albanskih moćnika, a Jugović biva upleten u priču koja njega i ljude oko njega odvodi putevima različitih sukoba.

Premijeri u Banjaluci prisustvovali su montažer Petar Jakonić, glumci Svetozar Cvetković, Nada Macanković i Slaviša Čurović, te producent Dragan Đurković  i režiser Miroslav Lekić.

Režiser Miroslav Lekić na pres-konferenciji povodom banjalučke premijere kazao je da mu je nedostajao format filma s obzirom na to da od 2003. godine i filma “Lavirint” nije snimao filmove zbog posvećenosti televizijskim serijama.

- “Ruski konzul” je nešto što je dugo čekalo da bude realizovano. Posle završetka snimanja “Noža” bilo je govora o tome da se snimi odmah “Ruski konzul”, ali je to zbog raznih razloga propalo. Od trenutka dobijanja sredstava od strane Filmskog centra Srbije 2018. godine do sada prošlo je skoro šest  godina u prikupljanju novca i ostalim pripremama. “Ruski konzul” je nešto što je bilo početna ideja u priči prilikom realizacije “Noža”, o trilogiji koju ćemo pokušati da realizujemo (Nož, Ruski konzul i Molitva). Dve stvari su uspešno završene, tako da se nadam da ćemo i “Molitvu” u nekom trenutku uspeti da privedemo kraju - rekao je Lekić i dodao da mu je želja da zaokruži Draškovićev književni opus.

Glumac Svetozar Cvetković, koji u filmu glumi albanskog ljekara i  direktora bolnice u Prizrenu Murićija, kazao je da je lik kojeg igra negativac sa iskupljenjem.

- Nisam se ni vodio time da bi trebalo da bude samo neki negativac, probao sam to da prikažem s neke ljudske strane. Leka i ja smo dugo razgovarali o tome, ali je on imao znak pitanja da li ima smisla da se upuštamo u to da ja igram u jednoj podeli koja zapravo insistira na tome da ljudi koji etnički pripadaju i ljudi koji se pojavljuju u filmu budu zapravo predstavnici tog naroda. Tako bih ja ispao kao neki izuzetak. Trudili smo se da ono što uradimo bude prihvatljivo što se tiče gledaoca, da lik ne bude neka karikatura, a ni nešto što jeste jedan stav koji postoji i da taj stav održimo od početka do kraja - objasnio je on.

Glumica Nada Macanković, koja igra Murićijevu suprugu Veru, rekla je da je, pripremajući se za ovu ulogu, najviše pažnje posvetila razmatranju pitanja ideologije, koja potpuno obuzme i zaslijepi čovjeka.

- Lično nikada nisam verovala u neke ideologije. I onda sam shvatila da za svakoga postoji nešto što se zove lični ožiljak, kao što ga nosi Vera, Srpkinja koja se udala za Albanca i koju su roditelji zbog toga odbacili. Ona je u tom grčevitom držanju za ožiljak našla ideologiju humanizma, koja joj je pomogla da nađe neko opravdanje za sebe i svoje postupke. Zbog svega toga počela je da mrzi sve što je nacionalističko. Priča o bratstvu i jedinstvu je nešto u šta je ona slepo verovala - istakla je glumica.

Film je od juče na redovnom repertoaru “Sinepleksa Palas”.