Г.С.
Пронађене бактерије непознате људском имуном систему

Бактерије које су научници прикупили на 4 километра испод површине Тихог океана толико су стране људском организму да су заправо невидљиве нашем имунолошком систему.

Тај налаз је у потпуној супротности с једним од главних начела имунологије - да је људски имунолошки систем еволуирао тако да може да региструје сваки поједини микроб.

“Идеја је била да наш имунолошки систем пружа генерални отпор и да га не занима представља ли нешто претњу или није пријетња. Међутим, нико до сада није тестирао ту претпоставку”, рекао је за Live Science имунолог Џонатан Каган из Дечје болнице Бостон.

Скупљали бактерије подморницом

Како би тестирали ту већ прихваћену хипотезу, стручњаци су морали да нађу бактерије за које је мало вјероватно да су до сада имале контакт са имунолошким системом сисара, па су морали да зароне дубоко у Пацифик.

“Нисмо само тражили на великој дубини, већ и на подручју Тихог океана, који је најзаштићенији и најудаљенији”, објаснио је морски еколог Ренди Роџан са Универзитета Бостон.

“На дубини од 4000 метара нема сисара, а ради се о екваторијалном подручју на ком нема китова. То је било добро мјесто за тражење бактерија које су потпуно различите од оних које сусрећемо на копну”, додао је.

Научници су подморницом на управљање сакупили морске бактерије из узорака воде, сунђера, морских звијезда и седимената. Након тога су у лабораторији размножили 117 пронађених сојева бактерија.

Невидљиве нашем имуном систему

Након што су проучили њихове карактеристике, унијели су 50 сојева у имунолошке ћелије мишева и људи. На њихово изненађење, открили су да је 80% микроба, углавном припадника врсте Морителла, било у потпуности невидљиво имуном систему.

Наиме, рецептори имуно-ћелија коштане сржи сисара, које су коришћене у истраживању, нису уопште регистровале те микробе.

Позитивна страна приче - бактерије нису опасне за људе

Ове бактерије из дубоког океана, на сву срећу, не представљају опасност за људски организам.

“Прво, оне нису еволуирале зато да избегну одговор имунолошког система сисара, па ако би постојала нека патогеност, то би било случајно. Други разлог због ког је врло мало вјероватно да се ради о, по нас, опасним бактеријама јесу температура, притисак и хемијско окружење у нашем тијелу, које је врло различито од онога што видите на дну океана. Те бактерије не би преживеле дуго ван свог природног станишта”, рекао је Роџан.

Скупљали бактерије подморницом