Откривена нова врста крестастог диносауруса

Срна
Foto: Image by WikiImages from Pixabay

МЕКСИКО СИТИ- Тим палеонтолога у Мексику идентификовао је нову врсту крестастог диносауруса након што су прије скоро 10 година пронађени његови фосилизовани остаци стари 72 милиона година, саопштио је мексички Национални институт антропологије и историје (ИНАХ).

Нова врста која је названа „тлатолопус галорум" (Тлатолопхус галорум) идентификована је као крестасти диносаурус након што је пронађено око 80 одсто његове лобање, што је омогућило стручњацима да га упореде са другим диносаурусима тог типа.

Истраживање, у коме су учествовали и експерти Националног аутономног универзитета Мексика, почела је 2013. године открићем репа у држави Коауила на сјеверу Мексика, гдје су откривене и друге врсте диносауруса.

„Када смо пронашли реп наставили смо да копамо испод првобитне локације. Онда смо на наше изненађење пронашли кости као што су фемур, лопатица и други елементи", рекао је Алехандро Рамирез, научник који учествује у истраживању.

Касније су научници успјели да прикупе, очисте и анализирају и друге фрагменте костију из предњег дијела тијела диносауруса.

Палеонтолози су пронашли кријесту диносауруса, која је била дуга 1,32 метра, као и друге дијелове лобање: горњу и доњу вилицу, непчану кост, па чак и дио познат као неурокранијум, односно дио лобање који окружује мозак, саопштио је ИНАХ.

Мексички антрополози објаснили су значење имена „тлатолофус галорум" нове врсте диносауруса.

Тлатолофус је комбинација двије ријечи, односно израза из језика мекскичких старосједилаца „нахуатл" што значи „свијет" и грчке ријечи за „кријесту". Ријеч „галорум" односи се на људе који су повезани са истраживањем.