Откривен узрок „фараонове клетве“: Више од 20 људи преминуло након отварања Тутанкамонове гробнице

Г.С.

Научник тврди да је разоткрио узрок „фараонове клетве“ за коју се вјерује да је убила више од 20 људи који су отворили гробницу краља Тутанкамона 1922. године.

Древни египатски текст пријети „смрћу од болести коју ниједан љекар не може да лијечи“ свакоме ко узнемири краљевске мумифициране остатке, али Рос Фелоуз сугерише да постоји биолошки разлог за смрт.

У студији је утврдио да је узрок тровање радијацијом од природних елемената који садрже уранијум и токсични отпад који је намјерно стављен у запечаћени трезор, преноси Б92.

Људи који су улазили умирали су из различитих разлога

Излагање супстанцама могло је да доведе до одређених карцинома, попут оног који је одузео живот археологу Хауарду Картеру, првој особи која је ушла у гробницу прије више од 100 година.

Теорија доказује да је гробница заиста била „проклета“, иако не на намјеран, биолошки начин, пре него на натприродан начин који су сугерисали неки древни египтолози.

Картер је умро 1939. године, вјероватно од срчаног удара послије дуге борбе са врстом рака – Хочкиновим лимфомом, који утиче на имуни систем тијела који се бори против микроба, а тровање зрачењем је било узрок рака.

Лорд Карнарвон, један од мушкараца који је такође прошао кроз богато испуњене одаје гробнице, умро је од тровања крви пет мјесеци након открића гробнице. Задобио је тежак ујед комарца, а рана од уједа се загнојила након посјекотине бритвом.

Убрзо након што је гробница отворена, дошло је до кратког нестанка струје и сва свјетла широм Каира су се угасила. Карнарвонов син је такође пријавио да је његов омиљени пас завијао и изненада пао мртав, наводи Дејли мејл.