Нобелова награда за достигнућа у астрономији

Srna
Нобелова награда за достигнућа у астрономији

Научници Џејмс Пиблс, Мишел Мејор и Дидије Куелоз су овогодишњи добитници Нобелове награде за физику за револуционарни рад у области астрономије, саопштено је данас из Шведске краљевске академије наука.

Канадско-амерички физичар Пиблс је добио половину новчане награде од девет милиона шведских круна /913.000 долара/, а Мејор и Куелоз дијеле другу половину.

Пиблс је на теоретском нивоу истраживао космос и милијарде галаксија и њихових јата, наводи се у саопштењу.

"Његов теоретски рад, развијан у периоду од двије деценије, је темељ нашег савременог схватања историје универзума, од Великог праска до садашњег тренутка", напомиње Шведска краљевска академија наука.

За швајцарског астрофизичара Мејора и његовог сународника астронома Куелоза се напомиње да су "трансформисали наше идеје о космосу".

Мејор и Куелоз су открили прву егзопланету у Млијечном путу 1995. године и покренули револуцију у астрономији. Преко 4.000 егзопланета пронађено је од тада у нашој галаксији, додаје се у тексту.

"Необични нови свјетови и даље се откривају, са невјероватним богатством величина, облика и орбита", напомиње се у саопштењу.