На Мјесецу могућа производња кисеоника и горива

ГС
На Мјесецу могућа производња кисеоника и горива

Група кинеских научника објавила је рад у којем је на основу најновијих података добијених слањем сонде на Мјесец откривено да се лунарно тло може користити као катализатор за производњу ракетног горива и кисеоника.

Изградња насеља на Мјесецу је идеја коју човјек има од кад је крочио на Земљин сателит. Ипак, ограничене залихе горива и кисеоника ограничавају људски опстанак на Мјесецу. Са брзим напретком истраживања Мјесеца, научници су открили да површина Мјесеца има значајне резерве угљен-диоксида и воде.

Током истраживања узорака Мјесечевог тла добијеног из мисије „Чанге 5“ стручњаци су открили да га је могуће искористити као катализатор за претварање угљен-диоксида и воде из астронаутовог тијела и околине у метан и кисеоник, а овај рад је објављен у часопису "National Science Review“.

Једна од предности могло би бити и то што за обављање цијелог процеса нису потребни људи, већ би се могао аутоматизовати.

"Коришћење ресурса Мјесечевог тла на лицу мјеста ради производње горива и кисеоника изван Земље је од виталног значаја за обављање мисија експлоатације Мјесеца. С обзиром на то да постоје ограничени људски ресурси на ванземаљским локацијама, предложили смо да употребимо роботски систем за обављање цијелог електро-каталитичког подешавања система за конверзију угљен-диоксида" каже један од водећих аутора ове студије, Јуђе Сјунг.

Мјесечево тло коришћено у овом истраживању обезбиједила је Кинеска национална свемирска администрација, што је прво лунарно тло враћено на Земљу од мисије Совјетског Савеза ЛУНА 24, 1976. године. Истраживачи су користили мјесечево тло као катализатор и директно натоварило бакар на мјесечево тло. Мјесечево тло је напуњено врстама бакра и коришћено за електро-каталитичку конверзију угљен-диоксида, што је показало значајну производњу метана, преносе "Новости".