Глумица Ђурђа Бабић пред премијеру комада Косово, О, чудеса Божјих судбина: Осврт на судбину српског народа

Александра Маџар

Бањалука - Представа "Косово, О, чудеса Божјих судбина" је поетско-музички колаж о косовској легенди. Циљ ове предстве јесте да врати људе коријенима и традицији. Како је Исидора Секулић рекла "Косово није нестало, нити је престало, нити ће икада док је нас".

_

Овим ријечима глумица Ђурђа Бабић најавила је вечерашњу премијеру комада за који је писала и текст, док режију потписује Белинда Божичковић. Прво извођење пред публиком биће у 20 часова на експерименталној сцени Дјечијег позоришта Републике Српске.

- Идеја ове представе зачела се заједно са мном и родила се заједно са мном и то срце живи и куца заједно са мном и куцаће и живјеће и надживјеће мене. То је нешто што је нама Србима и мени као Српкињи дубоко укоријењено у души. То, Косово, је тај знамен од рођења, та златна звијезда на челу сваког Србина и сваке Српкиње која се кроз вијекове све више воздиже иако нам вијековима и кроз вијекове то срце чупају и ту звијезду гасе - испричала је Бабићева.

Комад је, додаје, осврт на судбину српскога народа кроз векове. - Од постанка Косова и пркосног поноса српскога и успећа звезде на небо и проклетства и клетве кнежеве до косовских дјевојака и мајки Југовића до вазнесења и приказања Косовске битке на небу. Сваки присутан човјек имаће част да крене стазом која води од прапостанка Косова преко пркосног поноса косовских дјевојака - казала је глумица.

На сцени ће се, како каже срести са Милошем Обилићем, Орловићем Павлом, са свих девет Југовића и десетим стар-Југ Богданом, Косанчић Иваном и Топлица Миланом.

- Срешћемо се са свима њима и са нашим јунацима српским: прађедовима, дједовима, очевим, синовима, дјевојкама и нашим мајкама српским  - каже Бабићева.

Рад на поетско-музичком колажу за њу је био велики и нов изазов.

- Аутор сам ове представе и идеје о овој представи, продуцент и организатор и на крају и глумац. Први пут играм монодраму и за мене као глумицу ово отвара потпуно једну нову димензију. Ово је синкретизам у правом смислу те ријечи спој разних грана умјетности: од етно-музике и поезије преко ручних радова везења и предења вуне, играња косовских народних игара, свирања етно-инструмената. Публика ће имати прилику да ужива у љепотама наше традиције - нагласила је она.

Подршка колега

- Посебно морам да захвалим директору Дјечијег позоришта РС, Предрагу Бјелошевићу, који ми је омогућио коришћење експерименталне сцене и на тај начин ми у потпуности омогућио реализацију представе. У пројекту су ме подржале колеге, Горан Јокић који је снимио говор деспота Стефана Лазаревића и Кнежеву клетву, Новак Демоњић који је гуслао Кнежеву вечеру, професор Арсен Чаркић и његов октет "Источник" који су снимили "Химну косовских јунака". Глумац Александар Бланић је снимио тапан, а Ратко Колобарић фруле и кавал.