Kina otkrila "signale vode" na površini Mjeseca

Kliks
Foto: kliks

Kineski svemirski program CNSA prvi je otkrio signale vode direktno s povrišine mjeseca zahvaljujući lunarnoj sondi Čejndž-5.

Novo otkriće predstavlja još jedno značajno dostignuće za CNSA, program koji ambiciozno smanjuje zaostatak za dvije istorijske svemirske supersile, SAD-om i Rusijom.

U proteklim godinama, zahvljajujući brojnim orbitalnim opservacijama i mjerenjima, ustanovljeno je da voda na Mjesecu postoji. Prošle godine je kalifornijska kompanija Masten Spejs Sistem saopštila da razvija robotskog rovera koji će moći "rudariti led" na Mjesecu kako bi budućim lunarnim staništima osigurao vodu i kiseonik.

Prema kineskom svemirskom programu, rover ili lunarna sonda dosad nikad nisu otkrili vodu na Mjesecu. U novom istraživanju objavljenom u magazinu Sajns Advens naučnici su detaljno opisali kako lunarno tlo na mjestu slijetanja sonde sadrži manje od 120 grama vode po toni. Sva ova očitanja su mnogo manja nego na Zemlji, ali ipak potvrđuju postojanje vode u blizini landera.

Sonda Čejndž 5 je koristila svoj lunarni mineraloški spektrometar (LMS) za mjerenje spektralne refleksije regolita i stijena. Rezultati su bili u skladu s prvom analizom uzoraka stijena uzetih pomoću lunarne sonde.