Кина открила "сигнале воде" на површини Мјесеца

Кликс
Foto: кликс

Кинески свемирски програм ЦНСА први је открио сигнале воде директно с повришине мјесеца захваљујући лунарној сонди Чејнџ-5.

Ново откриће представља још једно значајно достигнуће за ЦНСА, програм који амбициозно смањује заостатак за двије историјске свемирске суперсиле, САД-ом и Русијом.

У протеклим годинама, захвљајујући бројним орбиталним опсервацијама и мјерењима, установљено је да вода на Мјесецу постоји. Прошле године је калифорнијска компанија Мастен Спејс Систем саопштила да развија роботског ровера који ће моћи "рударити лед" на Мјесецу како би будућим лунарним стаништима осигурао воду и кисеоник.

Према кинеском свемирском програму, ровер или лунарна сонда досад никад нису открили воду на Мјесецу. У новом истраживању објављеном у магазину Сајнс Адвенс научници су детаљно описали како лунарно тло на мјесту слијетања сонде садржи мање од 120 грама воде по тони. Сва ова очитања су много мања него на Земљи, али ипак потврђују постојање воде у близини ландера.

Сонда Чејнџ 5 је користила свој лунарни минералошки спектрометар (ЛМС) за мјерење спектралне рефлексије реголита и стијена. Резултати су били у складу с првом анализом узорака стијена узетих помоћу лунарне сонде.