Pronađeni ostaci džinovske zmije stari oko 47 miliona godina, imala oko 1.000 kg

Srna
Foto: Njuzvik

NJU DELHI - U rudniku lignita u Indiji pronađen je fosil kičmenjaka, odnosno ostaci najveće zmije koja je ikada živjela na Zemlji, dužine oko 15 metara.

Naučnici vjeruju da je ova zmija, duža i od tiranosaurusa reksa, živjela u močvarama Indije prije oko 47 miliona godina.

Naučnici su pronašli 27 pršljenova kičme ove zmije, uključujući nekoliko koji su i dalje u istom položaju u kome bi bili da je životinja živa.

Zmija, koju su nazvali Vasuki je izgledala kao današnji piton i nije bila otrovna.

Fosilni ostaci pronađeni su u oblasti Panandro u zapadnoj indijskoj državi Gudžarat.

“S obzirom na njenu veličinu, Vasuki je bio sporo kretajući predator koji bi plijen davio snagom mišića, kao što to danas rade anakonde i pitoni. Ova zmija živjela je u močvarnom području blizu obale u vrijeme kada je globalna temperatura bila viša nego danas”, rekao je Debadžit Data, paleontolog sa Indijskog instituta za tehnologiju Rorki i autor studije objavljene u časopisu “Sajentifik riports” .

Zbog nepotpune prirode pronađenih ostataka, istraživači procjenjuju da je ova zmija bila dužine između 11 i 15 metara i teška oko jedne tone.

Zmije ove vrste živjele su u geološkom periodu kenozoiku, koji je počeo nakon okončanja ere dinosaurusa prije oko 66 miliona godina.