Удаљена галаксија почиње да се гаси ФОТО

Б92
Foto: Profimedia/AFP PHOTO / M.KORNMESSER

Астрономи и научници из Европске јужне опсерваторије открили су како једна од удаљених галаксија у свемиру почиње да се гаси, што може бити значајно откриће у разумијевању свемира и самог живота галаксија.

Како су навели из Европске јужне опсерваторије, галаксије умиру када престану да формирају звијезде. Галаксија коју су открили губила је невјероватном брзином своју снагу и "гориво" уз помоћ ког производи звијезде.

Из ЕСО-а вјерују како је гашење галаксије проузроковано сударом с другом. Према наводима ЕСО-а, нова галаксија која се формирала сударом позната је под именом ИД2299.

"Ово је први пут да смо у далеком свемиру примјетили типичну масивну галаксију која ствара звијезде и која ће умријети због масовног избацивања гасова", каже Анаграција Пуглиси, водећа истраживачица нове студије.

Избацивање гаса догађа се великом брзином, а будући да и галаксија врло брзо ствара звијезде, стотине пута брже од нашег Млијечног пута, преостали гас ће се брзо потрошити.

"Била сам одушевљена открићем тако изузетне галаксије. Такође, била сам увјерена да постоје одређени процеси који нас могу научити како функционишу удаљене галаксије и како заправо тече њихова еволуција" рекла је Пуглиси.

С обзиром на то да је галаксија коју су истраживачи открили путем АЛМА система удаљена 9 милијарди свијетлосних година, астрономи су заправо забиљежили догађај који се, како наводе, догодио у младој фази свемира, када је он био стар "само" 4,5 милијарди година.