Зашто су неки људи љеворуки?

Агенције
Зашто су неки људи љеворуки?

Код већине људи је десна рука доминантна, али је у просеку сваки десети човјек љеворук.

Зашто су неки људи дешњаци а неки леворуки питање је на које су бројни стручњаци покушали да дају одговор, али без великог успјеха.

Ипак, ново истраживање можда је открило разлог који нема везе ни са генима ни са развојем мозга.

Да ли ћемо постати љеворуки или дешњаци одлучује се још у материци и има везе с условима у мајчиној утроби - такованим епигенетским факторима. Такође, доминантност неке руке не одређује развој мозга, већ почиње у кичменој мождини.

У истраживању, које је међународни тим научника објавио у часопису eLife, проучавала се активност гена унутар кичмене мождине за вријеме развоја плода, између осме и дванаесте недјеље трудноће.

Научници су открили да у том периоду унутар кичме настаје неравнотежа која одређује доминантну руку, прије него што је моторни кортекс у мозгу развијен и спојен с кичменом мождином. Неравнотежа се јасно види на дијеловима кичмене мождине задуженим за слање сигнала рукама и ногама.

Иако још у потпуности не разумију механизам који доводи до разлике између лијеве и десне стране, научници су закључили да за њега није одговорна генетика јер није пронађен ниједан генетски механизам који би одређивао доминантну страну.