Откривена огромна рупа у Великој пирамиди

Срна
Откривена огромна рупа у Великој пирамиди

Много вијекова је прошло од изградње Велике пирамиде у Гизи и све то вријеме, она је од нас крила једну велику тајну. Све до данас.

Научници су управо обавијестили јавност да су унутар Кеопсове пирамиде пронашли огромну шупљину, за коју се сматра да је играла важну улогу у гробници фараона.

Међународни тим истраживача укључен у пројекат ScanPyramide открио је скривену шупљину почетком 2015. Исти истраживачки тим раније је примjетио термалне аномалије у структури пирамиде. Сада су примjењене сличне технике неинванзивног мапирања уз помоћ муона, нуспројеката космичког зрачења, које камен тек дjелимично апсорбује.

Овај метод, познат као муонска радиографија, функционише као рендген и омогућава 3D увид у простор унутар пирамиде.

Можда дjелује као научна фантастика, али је сличан метод деценијама примjенљиван, с тим што су овог пута, инструменти много осjетљивији.

Утврђено је да се празнина налази тачно изнад Велике галерије, највеће одаје досад откривене у пирамиди. Процjењује се да је шупљина дугачка барем 30 метара и да је у пресjеку слична димензијама Велике галерије.

"Иако не знамо чему је служила, ово откриће показује колико физика честица може да нам помогне у проучавању археолошког наслијеђа", написали су аутори новообјављеног рада.

Они не желе да спекулишу о њеном архитектонском и историјском значају, али се надају да ће египтолози уз помоћ најновијих података моћи да дају објашњења.

За почетак, не зна се да ли је шупљина направљена паралелно с тлом или је направљена под углом, слично као Велика галерија.

Истраживачи кажу да су у току разна друга испитивања, а да ће јавност ускоро бити обавијештена о најновијим резултатима.

"Кад познајете пирамиду и знате њена савршенства, необично је помишљати да је та шупљина случајно ту", написали су они.

Откриће је објављено у часопису "Nature".