Prikazivanje serije “Snowpiercer” počinje u nedjelju: Mučni život u klasno raslojenoj distopiji

G.S.

Korejski režiser Bon Džun-Ho ove godine je osvojio nagradu “Oskara”, koju dodjeljuje Američka akademija za filmske umjetnosti i nauku, za film “Parazit” i ispisao stranice filmske istorije, kao prvi strani film kojem je to uspjelo.

Sada, nekoliko mjeseci nakon toga, jedan od njegovih ranijih radova, biće emitovan na televiziji u obliku serije. Naime, bazirana na radnji njegovog filma “Snowpiercer”, u nedjelju će premijerno biti prikazana serija istog imena, čiji tvorac je  Džoš Fridman.

Kris Evans, Tilda Svinton i Džejmi Bel glumili su u filmu, dok u seriji glume Dženifer Koneli, David Digs, Alison Rajt i drugi. Ova distopijska drama, smještena je u 2021. godinu, kada je veći dio Zemljine površine prekriven ledom. Preostali članovi čovječanstva žive na velikom vozu, koji je sačinjen iz 1001 vagona. Život i svakodnevica ispunjeni su diskriminacijom. Bogati su u prednjem dijelu voza, dok su oni najsiromašniji u zadnjem dijelu voza. Da bi ostvarili dobar prikaz dugog voza, dijelovi serije su snimani u Vankuveru i često su različiti snimci povezivani u jednu cjelinu.

- Sagradili su mnogo vagona. Mnogi od njih bili su razdvojeni segmenti, ali spojeni su u jedan, tako da je bilo perioda kada je snimanje trajalo predugo. No, uprkos svemu, važno je da je ono što je nastalo jedna uzbudljiva priča koja obuhvata mnogo različitih dijelova čovječanstva koje je zarobljeno u komadu metala. Ideja da zajedno moraju da prežive sve to i da pređu toliko različitih vagona i načina života je zaista zanimljiva – navela je glumica Alison Rajt.

Film koji je emitovan 2013. godine, razlikuje se od serije koja ima proširenu verziju priče. I iako je smješten u budućnost, u zaleđenu pustoš, tematika i način prikaza društvenog i klasnog raslojavanja već su poznati svima koji su gledali Bon Džun-Hoovog  “Parazita”.

- Odlična je prilika da se u ovoj priči prikaže kako se ponašamo jedni prema drugima i kako da počnemo da se ponašamo prema ljudima s kojima smo prinuđeni da boravimo u jednoj kutiji (vagonu). Kada dehumanizujete ljude na određene kategorije, prestanete da ih gledate kao ljude. Oni tada postaju brojevi, koje razvrstavate u te kategorije, kao oni ljudi koji žive u posljednjim dijelovima voza. To može da bude opasno - dodaje Rajt.

Seriju sačinjava deset epizoda.