Приказивање серије “Snowpiercer” почиње у недјељу: Мучни живот у класно раслојеној дистопији

Г.С.

Корејски режисер Бон Џун-Хо ове године је освојио награду “Оскара”, коју додјељује Америчка академија за филмске умјетности и науку, за филм “Паразит” и исписао странице филмске историје, као први страни филм којем је то успјело.

Сада, неколико мјесеци након тога, један од његових ранијих радова, биће емитован на телевизији у облику серије. Наиме, базирана на радњи његовог филма “Snowpiercer”, у недјељу ће премијерно бити приказана серија истог имена, чији творац је  Џош Фридман.

Крис Еванс, Тилда Свинтон и Џејми Бел глумили су у филму, док у серији глуме Џенифер Конели, Давид Дигс, Алисон Рајт и други. Ова дистопијска драма, смјештена је у 2021. годину, када је већи дио Земљине површине прекривен ледом. Преостали чланови човјечанства живе на великом возу, који је сачињен из 1001 вагона. Живот и свакодневица испуњени су дискриминацијом. Богати су у предњем дијелу воза, док су они најсиромашнији у задњем дијелу воза. Да би остварили добар приказ дугог воза, дијелови серије су снимани у Ванкуверу и често су различити снимци повезивани у једну цјелину.

- Саградили су много вагона. Многи од њих били су раздвојени сегменти, али спојени су у један, тако да је било периода када је снимање трајало предуго. Но, упркос свему, важно је да је оно што је настало једна узбудљива прича која обухвата много различитих дијелова човјечанства које је заробљено у комаду метала. Идеја да заједно морају да преживе све то и да пређу толико различитих вагона и начина живота је заиста занимљива – навела је глумица Алисон Рајт.

Филм који је емитован 2013. године, разликује се од серије која има проширену верзију приче. И иако је смјештен у будућност, у залеђену пустош, тематика и начин приказа друштвеног и класног раслојавања већ су познати свима који су гледали Бон Џун-Хоовог  “Паразита”.

- Одлична је прилика да се у овој причи прикаже како се понашамо једни према другима и како да почнемо да се понашамо према људима с којима смо принуђени да боравимо у једној кутији (вагону). Када дехуманизујете људе на одређене категорије, престанете да их гледате као људе. Они тада постају бројеви, које разврставате у те категорије, као они људи који живе у посљедњим дијеловима воза. То може да буде опасно - додаје Рајт.

Серију сачињава десет епизода.