Руси стигли до језера Восток и испод леда открили - нацистички бункер! VIDEO

Глас Српске
Руси стигли до језера Восток и испод леда открили - нацистички бункер! VIDEO

АНТАРТИК - Руски научници први су у историји који су успели да дођу до тајанственог језера Восток које се скрива испод 3,7 километара дебелог леда на Антарктику. Ово језеро највеће је у мрежи 200 субглацијалних језера Антарктика. Иако се вјерује да до њега нико никада није дошао, ових дана су се појавиле информације да су нацисти тамо успели да саграде тајни бункер.

Част да буду први људи који су стигли до Востока припала је руским научницима, иако се према неким писањима страних медија, сумња да су тамо пре њих ипак стигли нацисти и да се тајни бункер са Хитлеровом архивом налази у близини места где су Руси у недјељу престали да буше на дубини од 3.768 метара стигавши до површине субглацијалног језера.

Како научници крећу у потрагу за новим формама живота, руска државна новинска агенција избацила је вијест да би се Хитлерово тајно складиште са архивама могло налазити закопано у леденом бункеру на истом месту.

- Сумња се да су се крајем Другог свјетског рата нацисти премјестили на Јужни пол гдје су почели да граде базу на језеру Восток - објавила је руска агенција РИА Новости.

Како се наводи, адмирал Карл Донитиз 1943. изјавио је да је Њемачка поносна на своју флоту која је направила невјероватну тврђаву за Фирера на крају свјета, на Антарктику, а према њемачким архивама, мјесецима након што су се нацисти предали савезницима, подморница У-530 стигла је на Јужни пол.

Са друге стране, прије постизања овог невјероватног успјеха руских научника, појавила се бојазан за сигурност научника јер су америчке колеге прије неколико дана изгубиле њихов радарски контакт, али су накнадно поново постали видљиви на радару.

Битка са временом на -66 степени

Језеро Восток највеће је на Антрактику, површине отприлике као Онтарио, а научници још додају да оно није било изложено светлости пуних 20 милиона година.

Управо ће овакве његове карактеристике пружити научницима могућност да сазнају постоји ли живот на другим свемирским телима попут Јупитеровог сателита Европе или Сатурновог Енцеладуса на којима су услови слични уловима језера Восток.

- Ово је нешто што никад раније није урађено - у питању је јединствена бушотина, јединствено језеро, и мислим да ћемо пронаћи јединствене организме - сматра професор Прискју, микробиолог са Универзитета Монтана и ветеран истраживања на Антарктику, који је допутовао да би се укључио у садашње истраживање.

Како BBC преноси, AARI тим почео је са бушењем 2. јануара и дневно су напредовали за око 1,73 метра, да би десет дана касније стигли до посљедњих десетак метара када су велику бушилицу замјенили мањом опремљеном камером.

Сада користе и посебне технике како би се што више умањио ризик контаминирања нетакнуте воде Востока.

- Кад бушилица дође до језера, водени притисак изгураће страно тело кроз бушотину и смрзнути се. Научници ће потом да се врате сљедећег антарктичког љета како би смрзнуту воду узели за анализе - појашњено је на сајту PhysOrg.com.

Сада је највећи изазов за научнике да се извуку са тренутне локације пре него што зима постане још хладнија. Иначе, просjечна температура код научне станице Восток износи -66 степени Целзијуса, а управо је ово и место где је 1983. године забиљежена најнижа температура на Земљи од -89,2 степена.