Пчеле откривају ковид

Срна
Пчеле откривају ковид

АМСТЕРДАМ - Холандски истраживачи обучили су пчеле, које имају снажно чуло мириса, да идентификују узорке заражене вирусом корона.

Они тврде да ово откриће може да скрати вријеме чекања на резултат на само неколико секунди.

Да би тренирали пчеле, научници у биоветеринарској лабораторији на Универзитету Вагенинген су им дали зашећерену воду као награду након што су показале узорке заражене вирусом корона. Пчеле не би добиле награду ако би им показале незаражени узорак.

Професор вирусологије Вим ван дер Пол рекао да је да су пчеле након што су се навикле на тај систем спонтано прилазиле да приме награду када им је показан заражени узорак.

“Чим им дамо позитиван узорак на вирус корона одмах им дамо и воду са шећером, а пчеле тог тренутка прилазе да узму ту воду”, рекао је он.

Када пчела “испружи свој језик сличан сламчици” да попије зашећерну воду, научници кажу да је то одмах знак инфекције вирусом корона.

За добијање резултата након теста на вирус корона потребни су сати и дани, а у овом случају потребно је неколико секунди. Ова метода је, такође, јефтина.

Ово није први пут да се користе инсекти у овакве сврхе. Америчко Министарство одбране је је деведесетих година прошлог вијека користило мољце, пчеле и осе за детекцију експлозива и токсина.