10 најчуднијих ствари које смо открили у свемиру

Агенције
10 најчуднијих ствари које смо открили у свемиру

Лако је заборавити да ван наше мале Земље постоји огроман неистражен свијет, а нови видео који је објавио „All Time 10s" препун је занимљивих чињеница у вези са свемиром.

Видео посебну пажњу посвећује најчуднијим стварима које само открили у свемиру – попут зомби звијезда и металних свијетова.

Ко зна шта се све још налази у универзуму око нас...

10. Резервоари воде у свемиру

Резервоар који садржи 140 трилиона више воде од свих океана на Земљи окружује црну рупу која производи енергију једнаку оној коју би стварало хиљаду трилиона сунаца.

9. Стубови постојања

Инкубатори нових звијезда, овистубови гаса и прашине могу се протезати десетинама трилиона километара, упркос томе што се мислило да их је уништила супернова прије 6.000 година.

8. Одбјегле планете

Милиони планета бесциљно лутају свемиром након што су испале из своје орбите. Врло је могуће да је и из нашег соларног система избачена једна планета приликом његовог стварања.

7. Пулсари

Ротирајуће зомби звијезде које емитују радијацију за коју се некада мислило да представља начин на који ванземаљци покушавају да комуницирају са нама. Ови пулсеви радијације сада се користе као GPS за свемирске бродове.

6. Магнетари

У питању су неутронске звијезде са магнетним пољима толико јаким да могу да смрве кору звијезде и да изазову звјездане земљотресе. Са удаљености од 1.000 километара биле би у стању да погоде људско тијело атомима који би нам покидали кожу и месо.

5. 16 Psushe

У питању је астероид за који се мислило да је заправо од гвозденог језгра дjелимично формиране прото-планете. Смjештен је између Марса и Јупитера и у питању је вjероватно први метални свијет који је откривен.

4. Квазари

У питању су дискови материје који окружују црне рупе који представљају најсвјетлиеј објекте у свемиру. Квазари могу бити трилионима пута свјетлији од нашег Сунца.

3. Галактички канибализам

У питању је процес приликом ког велика галаксија „поједе" мању, тачније, ради се о спајању са том галаксијом.

Андромеда и Млечни пут требало би да се сударе за 4 милијарде година.

2. МИРА

Умирућа звијезда која лети кроз свемир суперсоничним брзинама и за собом оставља 13 свјетлосних година дуг траг материјала који се претвара у нове звијезде, планете и можда живот.

1. Ледена звијезда

WISE 0855 0714 је браон патуљак чија температура износи -13 степени Целзијуса, док на оближњем патуљку Luhman 16B падају кише отопљеног олова.