Откривена Ахилова пета канцерогеног гена

telegraph.co.uk
Откривена Ахилова пета канцерогеног гена

Нова научна открића могла би да доведу до изузетног пробоја у борби против канцерогеног гена против кога до сада није постојао ефикасан лијек, саопштили су амерички научници.

Ген под именом К-Рас је мутирани ген који се најчешће налази у ткиву обољелом од канцера, међутим упркос деценијама истраживања научници нису успјели да пронађу лијек који би се успјешно борио против њега.

Сада је објављено да су нове врсте терапија "на видику", након што су научници идентификовали "Ахилову пету" гена кроз коју је могуће уз помоћ лијекова блокирати мутиране К-Рас протеине, док би здрави протеини остали нетакнути.

Научници са универзитета у Сан Франциску су открили до сада непознати "џеп" на гену и развили хемијско једињење које се може успјешно убацити у њега и ометати функцију протеина који изазива рак.

Тестови на људским ћелијама рака плућа у лабораторији су показали да молекули ове супстанце могу ефикасно и врло брзо да униште ћелије тумора узроковане геном К-Рас, према студији која је објављена у часопису "Natur Journal".

Овај ген мутира у три од десет случајева људског канцера укључујући 90% врста рака панкреаса за које не постоји ефикасна терапија, 40% врста рака дебелог цријева и 20% врста рака плућа.

Професор Кеван М Шокат, који је водио истраживање рекао је да је ген К-Рас најважнији онкоген који је окидач за појаву рака и за који се сматра да га је немогуће убити. Откриће "џепова" у гену кроз који је могуће убацити једињење које се против њега бори је за њега можда највећи напредак у евентуалном проналажењу ефикаснијег начења лијечења.

"Увјерени смо да наша открића могу послужити као полазна тачка за откривање лијека који ће моћи да спречи ову специфичну мутацију, као и неке друге које доводе до настанка рака", рекао је Шокат.

У закључку овог истраживања се наглашава да су ови лабораторијски тестови и њихови резултати велики корак напред ка блокирању функционисања молекула Рас, који је главни фактор при настајању рака, а да ће због њихове потврде и евентуалног проналска ефикасног лијека истраживања бити интензивирана у врло блиској будућности.