Научници открил нову класу планета - Мега Земље

BBC
Научници открил нову класу планета - Мега Земље

Научници из Харвард-Смитсониан Центра за астрофизику открили су потпуно нову врсту планете, названу "Мега Земља", за коју су теоретичари вjеровали како уопште не постоји.

Новооткривена планета добила је име Кеплер-10ц. Стара је око 11 милијарди година (више него дупло у односу на Земљу која је стара 4,5 милијарди), а око свог сунца се заротира током 45 дана.

Открио га је NASA-ин свемирски телескоп Кеплер.

Ова Годзила међу планетама је 2.3 пута већа од Земље и чак 17 пута тежа од ње. Претпоставља се како би тако масивна планета привлачила гасове водоника и хелијума из атмосфере и тако постала плински див попут Јупитера потпуно неприлагодљив за живот.

Ипак, ова планета се сматра потенцијалним мjестом за живот изван Земље. То је првенствено због чињенице како се не сматра гасовитом планетом већ се изводи закључак како је створена од стijена и осталих чврстих материјала.

"Кеплер-10ц није изгубио своју атмосферу током времена. Планета је довољно масивна да ју је сигурно задржала ако ју је икада имала", тврди Ксавијер Думуск који је и открио овог гиганта који је настао у раној фази стварања свемира.

Наиме, управо у најранијим данима свемира постојали су само водоник и хелијум. Тежи елементи од којих су састављени камените планете, попут Земље, створени су тек након првог таласа експлозије звијезда.

Кеплер-10ц је формиран свега три милијарде година након Великог праска и показује како су камените планете настале и прије него што се до сада мислило.

"Откривање Кеплера-10ц говори нам како су камените планете настале раније него што смо мислили. А уколико на гасовитој планети може да настане камење, тада је могуће на њему створити и живот", тврде научници.

"Међутим, не смијемо да заборавимо да је ово масивна планета, што значи да су минерали на њој практично компресовани. Оно што видимо у густини је углавном због компресије а не због различитог састава. У питању је комбинација стена и воде, вјероватно 5 до 15 одсто воде", изјавио је професор Саселов из Харвард-Смитсонијан Центра.