Naučnici otkrili pilulu koja daje osjećaj sitosti?

GS
Foto: iStock

Naučnici vjeruju da bi ove tablete za mršavljenje mogle da pomognu milionima da se izbore sa prejedanjem i gojaznošću.

Naučnici su otkrili da su rani rezultati istraživanja zaista obećavajući, a u pitanju je eksperimentalni lijek, u vidu kapsule, koji zapravo "vara" tijelo da misli da je "puno", odnosno, da mu ne treba više hrane.

Kapsula je slična ozempiku, samo što u ovom slučaju nećete morati da se bodete injekcijama, već ćete lijek piti.

Kako naučnici tvrde, oni koji su uzimali pilulu u prosjeku su izgubili 13 odsto svoje težine nakon samo 12 nedjelja.

Za razliku od popularnog ozempika, novi pronalazak, odnosno lijek, sadrži samo hranljive materije, što znači da potencijalno nema neželjenih efekata.

Ipak, potrebna su dalja ispitivanja prije nego što pilula, koja još uvijek nema ime, bude dostupna za kupovinu i korišćenje.

Lijek je pronašla doktorka Maduša Pejris, neuronaučnica na Univerzitetu Kvin Meri u Londonu, tvrdi da pilula prevari tijelo da proizvodi više hormona peptida-1 sličnog glukagonu, koji reguliše apetit i osjećaj sitosti.