Испитивање близанаца открива генетски утицај на симптоме короне

Тањуг
Испитивање близанаца открива генетски утицај на симптоме короне

ЛОНДОН - Научници су открили да генетски фактори објашњавају 50 одсто разлика између симптома вируса корона код људи, пише британски Гардијан.

Симптоми Ковид-19 дјелимично зависе од генетских фактора, открили су истраживачи са Кингс Колеџа у Лондону.

Налаз се заснива на подацима прикупљеним преко Ковид-19 Симптом Тракер апликације, коју је тим научника покренуо прошлог мјесеца. Грађани се охрабрују да користе апликацију за праћење свог стања из дана у дан, а тим је такође замолио хиљаде близанаца у Великој Британији, који су већ учествовали у другом истраживачком пројекту, да користе апликацију и забиљеже да ли имају симптоме вируса корона.

Тим се затим фокусирао на податке са нешто више од 2.600 близанаца, како би покушао да утврди да ли су симптоми које су имали они за које се претпостављало да имају Ковид-19 били повезани са генетиком.

„У основи, идеја је била да се сагледају сличности у симптомима или у неиспољавању симптома код идентичних близанаца који имају 100 истих гена, и код неидентичних близанаца, који диеле само половину гена“, рекао је професор Тим Спектор, један од научника који воде истраживање.

Он је објаснио да, ако постоји генетски фактор у испољавању симптома, тада би постојала већа сличност код идентичних близанаца него код оних који нису идентични и да је то оно што је истраживање показало.

Студија, која још није рецензирана, узела је у обзир и то да ли близанци живе у истом домаћинству, а резултати су показали да су генетски фактори објаснили око 50 одсто разлика између симптома које заражени имају.

Тачније, тим је пронашао значајан генетски утицај када је ријеч о симптомима грознице, дијареје и губитка укуса и мириса. Насупрот томе, храпав глас, кашаљ, бол у грудима и бол у трбуху нису били повезани са генетским факторима.

„Ова болест је врло чудна и манифестује се на различите начине. Мислим да се може рећи да је вјероватноћа да особа добије корону под неком генетском контролом „, рекао је професор Спектор.

Тим се нада да ће резултати истраживања помоћи научницима да утврде механизме којима Цовид-19 дјелује на тијело, као и да ће понудити могући начин да се предвиди ко је у највећој опасности од болести.

Такође, истраживачи кажу да би резултати могли помоћи да буду идентификоване генетске варијанте које имају улогу у објашњавању зашто неки појединци не показују или показују само благе симптоме инфекције короном.