РЕЦЕНЗИЈА "Arcane" (2021): Нови ниво игре

Након првих 15 минута гледања "Нетфликсове" анимиране серије "Arcane" доживите крајње непосредно откровење, зашто је већина филмских и телевизијских екранизација видео-игара завршила на отпаду пропалих идеја и јаловини просјечности.

Само сазнање је крајње просто у својој једноставности, екранизацијом игара бавили су се људи вођени чистом похлепом, мањком љубави и квалитетног знања о материјалу који су адаптирали. То је углавном резултирало трагикомичним спојем различитих медија у франкенштајновске творевине, без трунке оригиналне идеје и духа, а лишене надоградње вриједне помена у новом медију.

За разлику од њих, екранизацију анимиране серије базиране на игри "League of Legends" продуцирао је матични студио "Riot Games" уз помоћ француског студија за анимацију "Fortiche", који су заједно одрадили стварно невјероватан и фантастичан посао буквално у сваком сегменту продукције. Без подилажења фановима игре, али и без радикалних интервенција на пољу политичке коректности како би се приближили ширем слоју телевизијске публике, ауторски тандем Кристијан Линке и Алекс Ји маестрално је извукао максимум из гејминг предлошка, да би га потом трансформисао у једну од најбољих серија године.

Сама прича почиње у прошлости свијета из видео-игре, на крају ратног сукоба између два града - Пилтовера и Зауна. Десетак година касније рат је само сјећање, али његове посљедице се виде кристално јасно. Пилтовер је прелијеп град окупан сунцем препун технолошких чудеса и велељепних грађевина. Заун је град који се налази испод Пилтовера, у кањонима, напуштеним рудницима и пећинама дубоко под земљом. Пилтовер је град у којем живе повлашћени грађани под управом аристократије познате као вијећници, док је Заун мјесто за оне одбачене или неприхваћене, мјесто сиромашних потонуло у криминал, насиље и борбу за голи живот, вјечно обавијено димом и отровним испарењима, док њиме господаре криминални босови. Два ратна сирочета Ви и Паудер, касније позната као Џинкс, су усвојене ћерке Вандера, незваничног лидера Зауна, бившег ратника и поштованог човјека, који покушава да одржи мир између два града. Све перипетије почињу када Ви и Паудер са два другара опљачкају кућу научника у Пилтоверу, при чему сплет несрећних околности доведе до велике експлозије. Научник је Џајс, идеалиста који вођен племенитим намјерама покушава да технологијом ухвати магију, што је и довело до поменуте несреће. Оно што је почело као дјечја игра претвара се у трагедију која доноси смрт Вандеру, успон његовог ратног друга криминалца Силка, јачање ратних јастребова у оба града те породични сукоб Ви и Џинкс који пријети општим уништењем оба насеља.

Једноставна драматургија која се може третирати кроз неколико жанровских нивоа, од породичне драме, преко друштвено ангажоване алегорије о посљедицама рата и опасној моћи неконтролисане технологије до акционе пуцачине са ослонцем у мрачној фантастици и стеампанку, идеалан је полигон за грађење експлозивног приповједачког ритма приче и фантастичног анимацијског напада на чула публике, коју ауторски тим, од прве до посљедње, девете епизоде дословно спроводи кроз немилосрдни артиљеријски бараж слике и звука.

Свијет који су створили на малим екранима комбинацијом класичне и 3Д анимације апсолутно је савршенство у сваком тренутку. Без обзира на то да ли су у питању напете акционе сцене, дизајн ентеријера, архитектура Пилтовера и Зауна, тетоваже на кожи главних јунака, ишчашена механика оруђа и оружја, бизарни изглед становника свијета "Arcane", раскошне униформе снага реда и атрактивни костими уличних банди, ништа није препуштено случају, већ је стварано с љубављу, пажњом и јасном свијешћу шта се жели приказати, уз невјероватно богатство детаља.

Поред фантастичне увјерљивости изгледа универзума "Arcane", серија нуди једнако добро разрађене ликове, како са графичке стране, тако и кроз сценаристичке мотиве њиховог дјеловања, те одличну гласовну глуму. Сам заплет је динамичан, вјешто разрађен и врло брзо нас увлачи у свијет оба града и континента Рунетере, на којем се одиграва радња видео-игре "Лига легенди", а да вам при томе није потребно гејмерско предзнање. Такође, брзо постаје јасно да је игра која се одвија на улицама Пилтовера и Зауна стара колико и људска врста, а зове се борба за опстанак у вјечном судару моћи и идеализма, науке и незнања, разума и страсти, љубави и мржње. Свеједно је да ли су у питању суровост високе политике, обрачуни подземља или емотивни породични сукоби, у свијету "Arcane" свака грешка или слабост се скупо плаћа, опасност вреба у сваком кутку и крв тече једнако немилосрдно у катакомбама Зауна и у блиставим палатама Пилтовера.

Укратко, гејмерским рјечником казано "Нетфликсова" серија пребацила је игру на потпуно нови ниво, тренутно прилично недостижан највећем дијелу модерне филмске и телевизијске продукције!