RECENZIJA "Arcane" (2021): Novi nivo igre

Nakon prvih 15 minuta gledanja "Netfliksove" animirane serije "Arcane" doživite krajnje neposredno otkrovenje, zašto je većina filmskih i televizijskih ekranizacija video-igara završila na otpadu propalih ideja i jalovini prosječnosti.

Samo saznanje je krajnje prosto u svojoj jednostavnosti, ekranizacijom igara bavili su se ljudi vođeni čistom pohlepom, manjkom ljubavi i kvalitetnog znanja o materijalu koji su adaptirali. To je uglavnom rezultiralo tragikomičnim spojem različitih medija u frankenštajnovske tvorevine, bez trunke originalne ideje i duha, a lišene nadogradnje vrijedne pomena u novom mediju.

Za razliku od njih, ekranizaciju animirane serije bazirane na igri "League of Legends" producirao je matični studio "Riot Games" uz pomoć francuskog studija za animaciju "Fortiche", koji su zajedno odradili stvarno nevjerovatan i fantastičan posao bukvalno u svakom segmentu produkcije. Bez podilaženja fanovima igre, ali i bez radikalnih intervencija na polju političke korektnosti kako bi se približili širem sloju televizijske publike, autorski tandem Kristijan Linke i Aleks Ji maestralno je izvukao maksimum iz gejming predloška, da bi ga potom transformisao u jednu od najboljih serija godine.

Sama priča počinje u prošlosti svijeta iz video-igre, na kraju ratnog sukoba između dva grada - Piltovera i Zauna. Desetak godina kasnije rat je samo sjećanje, ali njegove posljedice se vide kristalno jasno. Piltover je prelijep grad okupan suncem prepun tehnoloških čudesa i veleljepnih građevina. Zaun je grad koji se nalazi ispod Piltovera, u kanjonima, napuštenim rudnicima i pećinama duboko pod zemljom. Piltover je grad u kojem žive povlašćeni građani pod upravom aristokratije poznate kao vijećnici, dok je Zaun mjesto za one odbačene ili neprihvaćene, mjesto siromašnih potonulo u kriminal, nasilje i borbu za goli život, vječno obavijeno dimom i otrovnim isparenjima, dok njime gospodare kriminalni bosovi. Dva ratna siročeta Vi i Pauder, kasnije poznata kao Džinks, su usvojene ćerke Vandera, nezvaničnog lidera Zauna, bivšeg ratnika i poštovanog čovjeka, koji pokušava da održi mir između dva grada. Sve peripetije počinju kada Vi i Pauder sa dva drugara opljačkaju kuću naučnika u Piltoveru, pri čemu splet nesrećnih okolnosti dovede do velike eksplozije. Naučnik je Džajs, idealista koji vođen plemenitim namjerama pokušava da tehnologijom uhvati magiju, što je i dovelo do pomenute nesreće. Ono što je počelo kao dječja igra pretvara se u tragediju koja donosi smrt Vanderu, uspon njegovog ratnog druga kriminalca Silka, jačanje ratnih jastrebova u oba grada te porodični sukob Vi i Džinks koji prijeti opštim uništenjem oba naselja.

Jednostavna dramaturgija koja se može tretirati kroz nekoliko žanrovskih nivoa, od porodične drame, preko društveno angažovane alegorije o posljedicama rata i opasnoj moći nekontrolisane tehnologije do akcione pucačine sa osloncem u mračnoj fantastici i steampanku, idealan je poligon za građenje eksplozivnog pripovjedačkog ritma priče i fantastičnog animacijskog napada na čula publike, koju autorski tim, od prve do posljednje, devete epizode doslovno sprovodi kroz nemilosrdni artiljerijski baraž slike i zvuka.

Svijet koji su stvorili na malim ekranima kombinacijom klasične i 3D animacije apsolutno je savršenstvo u svakom trenutku. Bez obzira na to da li su u pitanju napete akcione scene, dizajn enterijera, arhitektura Piltovera i Zauna, tetovaže na koži glavnih junaka, iščašena mehanika oruđa i oružja, bizarni izgled stanovnika svijeta "Arcane", raskošne uniforme snaga reda i atraktivni kostimi uličnih bandi, ništa nije prepušteno slučaju, već je stvarano s ljubavlju, pažnjom i jasnom sviješću šta se želi prikazati, uz nevjerovatno bogatstvo detalja.

Pored fantastične uvjerljivosti izgleda univerzuma "Arcane", serija nudi jednako dobro razrađene likove, kako sa grafičke strane, tako i kroz scenarističke motive njihovog djelovanja, te odličnu glasovnu glumu. Sam zaplet je dinamičan, vješto razrađen i vrlo brzo nas uvlači u svijet oba grada i kontinenta Runetere, na kojem se odigrava radnja video-igre "Liga legendi", a da vam pri tome nije potrebno gejmersko predznanje. Takođe, brzo postaje jasno da je igra koja se odvija na ulicama Piltovera i Zauna stara koliko i ljudska vrsta, a zove se borba za opstanak u vječnom sudaru moći i idealizma, nauke i neznanja, razuma i strasti, ljubavi i mržnje. Svejedno je da li su u pitanju surovost visoke politike, obračuni podzemlja ili emotivni porodični sukobi, u svijetu "Arcane" svaka greška ili slabost se skupo plaća, opasnost vreba u svakom kutku i krv teče jednako nemilosrdno u katakombama Zauna i u blistavim palatama Piltovera.

Ukratko, gejmerskim rječnikom kazano "Netfliksova" serija prebacila je igru na potpuno novi nivo, trenutno prilično nedostižan najvećem dijelu moderne filmske i televizijske produkcije!