NASA ulovila čestice van Sunčevog sistema

Tanjug
NASA ulovila čestice van Sunčevog sistema

Naučnici tvrde da je sedam mikroskopskih čestica koje je prikupila NASA letjelicom za praćenje kometa "Stardast" početkom 21. vijeka, porijeklom vjerovatno izvan Sunčevog sistema, objavio je časopis Science.

Ako se potvrdi da je ova tvrdnja tačna, prikupljene čestice biće prvi uzorak savremene međuzvezdane prašine. "To su veoma vrijedne čestice", naveo je u saopštenju fizičar Univerziteta Kalifornije Andrju Vestfal, koji je i lider tima koji istražuje te čestice.

Skupljači prašine kapsule "Stardast" bili su izloženi, kako se vjeruje, međuzvezdanoj prašini početkom 2000-ih, a vraćeni su na zemlju 2006. Od tada je tim od više desetina naučnika iz različitih dijelova širom svijeta, ispitivao njihovo porijeklo.

Vestfal je rekao da su te čestice iznenađujuće raznolike i da se smatraju mladim za kosmičke standarde - mlađe od 50 miliona do 100 miliona godina, kolika je očekivana dužina trajanja međuzvezdane prašine.

NASA je lansirala "Stardast" 1999. kako bi prikupila ostatke komete Vajld-2. Kapsula je vraćena na Zemlju sedam godina kasnije.