RECENZIJA “Malci 2: Gruov početak” (2022): Zlikovci vole disko

U beskonačnoj holivudskoj traci nastavaka, prednastavaka i rimejk verzija velikih hitova ponekad se desi da neki od tih na prvi pogled konfekcijskih projekata, nadmaši originalnu franšizu svojim uspjehom na bioskopskim blagajnama ili da makar bude zabavniji i kreativniji film od bazičnog ostvarenja.

Upravo takav slučaj imamo sa animiranim filmom “Malci 2: Gruov početak”, koji je neka vrsta spin-of serijala “Grozni ja” i priče o zločinačkom geniju Gruu i njegovim ultra simpatičnim žutim pomoćnicima Malcima poznatim kao Stjuart, Kevin, Bob, Oto i ostatak brojne družine, ali koji je nadmašio, ne samo svog prehodnika “Malci”, već i pretjerano rutinski i bezlično izvedeni treći dio, originalne serije “Grozni ja 3”.

Odluka da se zaplet postavi u prošlost i školske dane genija zločina Grua, tačnije u davnu 1976. godinu, bila je pun pogodak u svakom smislu, jer je vrhunac zlatne ere disko muzike, avanturističkih, kung fu i krimi filmova bio idealni poligon za stvaranje najzabavnije i najotkačenije priče u kompletnom serijalu, koja je postala  ne samo ogroman hit sa 914 miliona dolara zarade, već i neočekivano kreativno oživjela već pomalo umornu franšizu.

Scenarista Metju Fogel evidentno se sjajno zabavljao pišući scenario koji se poigrava svakim mogućim klišeom 70-ih,  od šarolike bande superzločinaca koja krade kinesku relikviju čudesnih moći, preko klinca koji želi preko noći odrasti (Gru, naravno) i genijalnog naučnika do afro-frizura, rolera, tajnih baza, bizarnih uniformi, velikih zlih imena negativaca poput Vili Kobra ili Sestra Nun Čaka, arhetipskih disko hitova, mitskih likova kung fu učitelja i sličnih referenci na pop kulturu “ludih sedamdesetih”.

Smijeh je dobrog tempa, a vještim kombinovanjem fizičkog i verbalnog humora gledaocu se ne daje previše vremena da razmišlja o “već viđenom” unutar priče, dok režiser veteran Kajl Balda (“Loraks”, “Priča o igračkama 2”, “Čudovišta iz ormara”) suludom adrenalinskom vožnjom prati svog scenaristu, kako upečatljivom animacijom tako i ultranapetim ritmom, koji vozi kao tobogan smrti u zabavnom parku, ne štedeći na uzbuđenju.

Velika glumačka imena poput Stiva Karela, Žan-Kloda van Dama, Dolfa Lundgrena, Alana Arkina, Mišel Jeo, Rze i Dani Treja, zabavljaju se za sve pare, dajući glasove glavnim protagonistima, a njihov entuzijazam je zarazan podižući na magičan način njihove animirane karaktere iz starih klišea u nadahnute kreacije u potpuno novom ključu.

Ono što počinje kao klasična avantura pretvara se u sumanuto urnebesnu priču o zloj generaciji novih zlikovaca, koja ne zna za čast, već želi da pokori svijet ne birajući sredstva, osim ako im na put stane “Mali šef” ili budući gospodar zločina Gru, veteran stare škole negativaca Vili Kobra, misteriozna kunf fu učiteljica Čou i naravno, urnebesni, slatki  i neodoljivi Malci, sve to u rasplesanom disko ritmu i više nego upečatljivu upotrebu besmrtnog klasika Linde Rondštat “You're No Good”. Čisto da se malo predahne i uhvati dah, dok vam srce, noge i mozak igraju uz vrhunsku zabavu zlikovca na temu disko ere.