Silajdžićevi tajkuni vlasnici televizija TV1 i K1

Svjetlana Tadić
Silajdžićevi tajkuni vlasnici televizija TV1 i K1
Silajdžićevi tajkuni vlasnici televizija TV1 i K1

SARAJEVO - Jedan od vlasnika televizije TV1, koja treba uskoro da počne sa radom, Emir Kečo, bogati privatnik iz Mostara koji živi u Rusiji, posvađao se sa drugim suvlasnikom ove medijske kuće Safetom Oručevićem i u septembru pokreće svoju komercijalnu TV stanicu K1, prenio je sarajevski portal depo.ba.

- Safet Oručević je, osim partnerstva sa Sanelom Dženkins, imao i trećeg igrača u projektu TV1, Emira Keču, ali je u posljednjoj fazi razvoja projekta došlo do "pucanja" saradnje - napisao je taj portal u subotu. Indikativno je da je već u nedjelju objavio ispravljeni tekst iz kojeg je izbrisao ime Oručevića, izmijenio tekst, a naslov nije više bio "Safin TV1 protiv Kečinog K1" nego samo "TV1 protiv K1"?!

Kečo je prije nekoliko godina investirao veliki novac u televizijsku opremu i moderan studio kroz produkcijsku kuću "Solid State Production". Upravo je ta oprema trebalo da posluži kao osnova za razvoj TV1, dok drugi dio opreme dolazi iz Oručevićeve RTV Mostar, koja se po planu utapa u TV1.

Osam ključnih novinara i urednika FTV-a dalo je otkaze i zatražilo sporazumni raskid radnog odnosa, a u petak je  sa mjesta šefa deska Informativnog programa FTV-a smijenjen Sanjin Bećiragić, novinar magazina "60 minuta".

Većina njih odlazi na novu televiziju TV1 i to: urednik Fahrudin Đapo, urednici i voditelji Dnevnika i vijesti Nikolina Veljović, Ivan Strukar, Adisa Ruždić, Ognjen Blagojević, Jakov Avram i jedan od najboljih reportera Sinan Šarić. FTV napušta i urednik Dnevnika Mersiha Novalić, koja odlazi za portparola MUP-a FBiH.

Ranije je sa mjesta urednika IP FTV-a smijenjena Duška Jurišić, koja već mjesecima ne dolazi u zgradu Federalne televizije jer joj je ukinuta i emisija. A FTV je u tišini napustila i šef zabavnog programa Ismeta Dervoz-Krvavac.

Sjedište nove TV1 je u vili Park na Čengić vili u Sarajevu, a već je izvjesno da će politička orijentacija ove televizije biti naklonjena Stranci za BiH Harisa Silajdžića, čiji je Safet Oručević blizak prijatelj.

Svoj prelazak na ovu televiziju potvrdio je ranije i Senad Hadžifejzović, ali i  urednik Oručevićevog magazina "BH Dani" Senad Pećanin. Izvori bliski FTV-u navode da je transfer Pećanina neizvjestan, jer je već uspio da se posvađa sa budućim glavnim urednikom TV1 Fahrudinom Đapom.

U FTV-u je poslije odlaska urednika i novinara stanje haotično. Izvori bliski  novinarima koji odlaze navode da su se na taj korak odlučili jer nisu mogli da trpe pritisak SDP-a BiH na ovu medijsku kuću, a sve zbog straha od brojnih afera vezanih za tu stranku, poput afera "reket" i "Bošnjački institut", posebno poslije najnovije afere "HT Mostar", u kojoj je upravo preko FTV-a oprano i nestalo desetine miliona maraka.

U prijavi dioničara "HT Mostar" za pronevjeru 100 miliona KM iz te firme navode se i bivši predsjednik UO FTV-a Slavo Kukić, te novinari Bakir Hadžiomerović, Zvonimir Jukić i smijenjeni Bećiragić.

Iako sarajevski mediji navode da je Bećiragić smijenjen jer je lobirao za prelazak novinara sa FTV na TV1, izvori u "sivom domu" ističu da se to dogodilo jer je Bećiragić godinama "reketirao" poslovne ljude plašeći ih objavljivanjem kompromitujućih materijala u "60 minuta" ako ne budu poslovali sa marketinškom firmom njegove supruge.

- U petak je direktor Džemal Šabić ušao u desk i rekao Bećiragiću pred svima: Smijenjen si, izgubio si povjerenje menadžmenta. Svi su godinama znali šta Bećiragić radi, znali smo da su novinari "60 minuta" stambene kredite vratili za dvije-tri godine, da voze najbolje automobile, da su puni para i da to nije moglo od plate. Nije nam jasno jedino zašto je tek sada, kada su ljudi siti svega odlučili masovno da napuste FTV, Šabić reagovao i po čijoj instrukciji je to uradio - kaže taj izvor iz FTV-a.

Iz FTV-a je potvrđeno u subotu kasno uveče da je razriješen urednik deska, ta da je do "kadrovske preraspodjele došlo je zato što će, prema novom Statutu, FTV ubuduće raditi sa četiri do pet urednika deska".

Safet Oručević

Safet Oručević vlasnik je, pored dijela TV1, i sarajevskog magazina "BH Dani". Vlasnik je firme "Biz media" Mostar, koja je vlasnik RTV Mostar, portala biznis.ba i energetika.ba, a prema neprovjerenim informacijama, stoji i iza portala svevijesti.ba.

Nekadašnji prisan prijatelj Izetbegovića, sada je odani čovjek Harisa Silajdžića. Oručević je u ratu i poslije njega bio gradonačelnik bošnjačkog dijela Mostara i apsolutni gospodar tog dijela grada. 

"Slobodna Bosna" pisala je ranije da je Oručević bio sitni kriminalac sredinom sedamdesetih godina, da je imao svoju bandu i harao Mostarom.

- Pljačkali su stanove, krali nakit, skupocjene goblene i slike, novac. Sa Oručevićem je u tadašnjim pohodima harala i pljačkala i izvjesna Mostarka Maja Zvonić, koja je, gle čuda, današnja supruga Harisa Silajdžića. Maja Zvonić-Silajdžić danas, kao supruga državnika Silajdžića, živi u luksuznoj vili u Istanbulu, pisala je "Slobodna Bosna".

 Emir Kečo

Emir Kečo, preduzetnik iz BiH koji trenutno živi u Rusiji, kupio je 2002. godine uz pomoć Safeta Oručevića dionice hotela "Ruža" u Mostaru za 2,5 miliona maraka. Na njegovu viziju obnove hotela oštro je reagovao UNESCO, navodeći da je to primjer divljačkog skrnavljenja starog istorijskog  jezgra Mostara.

Krajem prošle godine Haris Silajdžić je putovao na spektakularni fudbalski obračun "Barselone" i madridskog "Reala". Ostao je u Španiji pet dana, a navodno se za logistiku njegove velike privatne i stranačke pratnje pobrinuo upravo Emir Kečo zvani Miro.

© AD "Glas Srpske" Banja Luka, 2018., ISSN 2303-7385, Sva prava pridržana