Ovako izgleda drevni sistem rijeka na Marsu

Agencije
Ovako izgleda drevni sistem rijeka na Marsu

Nove slike sa Marsa otkrivaju da su na crvenoj planeti postojale drevne rijeke, što govori u prilog tome da je Mars nekada imao vlažniju i topliju klimu.

Slike snimljene satelitom Mars Ekpres Evropske svemirske agencije (ESA) pokazuju tragove koje je na površini planete ostavio "drevni sistem rijeka", prenosi Independent. Doline su se formirale onako kako bi i na zemlji, sa snažnim protokom vode koji je probijao svoj put kroz predio.

Ono što je manje jasno je odakle dolazi voda. Zbog nedostatka znanja o klimi na Marsu u prošlosti, naučnici ne znaju da li je to zbog podzemnih voda, padavina, topljenja leda ili nečeg nepoznatog.

Iako danas nema vode na površini Marsa, ovakva i slična otkrića u posljednjih nekoliko godina, ukazuju da je Mars nekada imao mnogo vlažniju i topliju klimu.

Svako otkriće postavlja dodatna pitanja o prošlosti planete i naučnici konačno žele da otkriju da li je na Marsu bilo uslova za život.

Slijedeće godine ESA će u saradnji sa ruskim svemirskim programom Roscomos pokrenuti misiju EkoMars sa primarnim ciljem da se "odgovori na pitanje da li je život ikada postojao na Marsu".