Откривени остаци досад непознатог диносауруса

Агенција
Откривени остаци досад непознатог диносауруса

Каиро - Из Египта је стигла вијест о открићу остатака досад непознате врсте диносауруса, који је живио прије 100 милиона година, само неколико дана након вијести о открићу египатске гробнице високе свештенице старе 4.400 година.

Крајем мезозоика дуговрати биљојед настањивао је област, коју је тада прекривала џунгла. Она се знатно разликује од онога што је др Хешам Салам са својим тимом дипломаца затекао када је почео истраживање подручја 2013. године.

Тим је пажљиво ископао кости вилице, ногу и остале фосиле и донио их у Палеонтолошки центар за проучавање кичмењака на Универзитету у Мансури, пренио је Глас Америке.

Пронађени дио скелета указивао је на сличност анатомије диносауруса са европским џиновима из истог периода, што је у супротности са теоријама да су афрички диносауруси били комплетно изоловани током мезозоика. Истраживачи се надају да се испод пијеска крије још открића.

- Са сигурношћу можемо рећи да је ове диносаурусе нешто ловило. Као и у сваком еко-систему, уколико бисмо отишли у џунглу, пронашли бисмо лава и жирафу. Значи, пронашли смо жирафу, али гдје је лав? То је оно што ћемо покушати да откријемо - каже вођа тима Хешам Салам.

"Жирафа" је названа мансуросаурус шахине, по универзитету са ког долази истраживачки тим и једном од оснивача палеонтолошког одјељења.