NASA tvrdi: Otkriveni dokazi o postojanju života na Marsu

B92
NASA tvrdi: Otkriveni dokazi o postojanju života na Marsu

Godinama unazad je Nasin rover Kjurioziti skupljao uzorke sa površine Marsa, da bi danas konačno naučnici objavili da su na Crvenoj planeti otkriveni dokazi o postojanju nekoliko organskih jedinjenja, kakva postoje na Zemlji.

Osim toga, naučnici su nakon mjerenja nivoa metana u atmosferi Marsa, konačno potvrdili da se tamo definitivno nešto čudno događa, kao i da misle da znaju o čemu je riječ, piše Science Alert.

“Oba otkrića predstavljaju veliki prodor u astrobiologiji”, tvrdi profesor Inge Loes ten Kate, geolog sa Univerziteta u Utrehtu.

“Ti rezultati nam ubjedljivo ukazuju na dugo očekivano otkriće organskih komponenti na Marsu!”

Rezultati geološke analize materijala koje je Kjurioziti sakupio na Marsu, omogućavaju dublju analizu i razumevanje organske hemije 300 miliona godina starih blatnih stijena u dva odvojena dijela kratera Gejl.

Pronađeni uzorci sadržali su 2- i 3-metiltiofen, metantiol i dimetilsulfid. Imena tih hemikalija možda ne znače mnogo većini od nas, ali areolozi (geolozi za Mars) smataju da one predstvaljaju nagoviještaj da je organski hemijski sastav tih stijena skoro identičan onima na Zemlji.

“Na osnovu ovih novih otkrića, Mars nam govori da bi trebalo da još intenzivnije da nastavimo da tragamo za dokazima života na toj planeti”, kaže Tomas Curbuhen iz Direktorata za naučne misije NASA u Vašingtonu.

“Potpuno sam uvjeren da će naše sadašnje i planirane misije donijeti još novih otkrića na Crvenoj planeti, koja oduzimaju dah”, zaključio je on.

Što se “misterioznog” metana na Marsu tiče, tom gasu je potrebno nekoliko stotina godina da se razloži u prisustvu UV svijetla, što na Marsu nije slučaj. Talasi metana nestaju kako se pojavljuju, štu ukazuje da gas negdje “tone”.

“Ovo je prvi put da smo primjetili da se proces povezan sa metanom ponavlja, što nam daje trag u nastojanju da to razumijemo”, rekao je vođa drugog tima naučnika Kris Vebster iz Nasine Laboratorije za mlaznu propulziju.

“Dugotrajni rad Kjurijozitija nam je omogučio da uočimo šemu po kojoj se to 'disanje' odvija”, zaključio je on.