Иде у пензију: Открио је бројне планете, а сад је остао без горива

Агенције
Иде у пензију: Открио је бројне планете, а сад је остао без горива

Свемирски телескоп Кеплер остао је без горива и биће пензионисан након девет и по година дуге мисије током које је открио хиљаде планета изван Сунчевог система и покренуо истраживање за свјетовима с могућим ванземаљским животом, објавила је НАСА.

Кеплер сада кружи око Сунца, удаљен отприлике 156 милиона километара од Земље. Овај телескоп је на својој мисији оголио разноликост планета у нашој галаксији Млечном путу. Открио је многе планете које имају сличне услове као на Земљи, и те планете су назване “Земља 2.0”, пише Индепендент.

Такође, Кеплер је показао да су ове обећавајуће планете далеко чешће него што су научници раније мислили.

Из НАСА-а кажу и да су остали телескопи такође стари, а да је покретање новог свемирског телескопа “Џејмс Веб” који је замјенио Кеплер, одложено.

Кеплер је већ трајао много дуже него што се очекивало када је покренут прије скоро 10 година. Његов систем за позиционирање покварио се 2013. године, отприлике четири године након лансирања, али су научници успијели да пронађу начин да га одрже оперативним. Сада, међутим, више нема горива потребног за нове задатке.

“Иако је ово тужан догађај, нипошто нисмо несрећни с оним што смо од њега добили. Његов лет двоструко је дужи од изворног планираног”, рекао је пројектни инжењер НАСА-е Чарли Собек.

НАСА га је лансирала 6. марта 2009. године, а задатак му је био да установи да ли су земљолике планете с могућношћу за живот уобичајене или ријетке у нашем систему. Међу планетама које је открио педесетак њих би могло да буде исте величине и температуре као Земља.

“Кеплер је човјечанству отворио врата за истраживање свемира”, рекао је стручњак Насе Вилијам Боруцки.

За откривање егзопланета користио се методом званом транзитна фотометрија, односно детекцијом смањења свијетлости звијезде узроковане проласком планета испред ње.

Кеплеров наслиједник већ постоји. Нови ловац на егзопланете, сателит ТЕСС, лансиран је у априлу ове године.