Астрономи на корак до открића које заслужује Нобелове награде?

Агенција
Астрономи на корак до открића које заслужује Нобелове награде?

Астрономи су по први пут успјели да ухвате сигнал првих звијезда у универзуму, а можда су успјели да дођу и до потврде постојања мистериозне тамне материје.

Студија је у сриеду објављена у часопису Нејчер (Nature, Природа), а њен водећи аутор Џад Бауман, са Државног универзитета Аризоне, рекао је да сигнал потиче од првих објеката у универзуму, из периода кад је он израњао из таме, 180 милиона година послије Великог праска, наводи Асошиејтед прес.

Сигнал је показао неочекивано ниске температуре и необично изражен талас. Када су астрономи покушали да схвате зашто, најбоље објашњење било је да је неухватљива тамна материја можда умијешала прсте.

Ако откриће буде доказано, биће то прва својеврсна потврда постојања тамне материје, значајног дијела универзума за којим научници трагају деценијама.

Астроном са Универзитета Харвард Ави Лоеб који није учествовао у пројекту, рекао је да "ово откриће, у случају да буде потврђено, заслужује двије Нобелове награде", али је додао да су за потврду открића потребна независна тестирања.

Бауман се сложио да су независна тестрања потребна иако је његов тим током двогодишњег рада два или три пута проверавао урађено.

"Ријеч је о времену (у историји) универзума о којем баш ништа не знамо", навео је Бауман и додао да је откриће "као прва реченица" у раном поглављу историје космоса.