Aстероид који је збунио научнике: Овако нешто још нису видели

Агенције
Aстероид који је збунио научнике: Овако нешто још нису видели

Астрономи из цијелог свијета бацили су се на проучавање свемирског објекта какав до сада нису били у прилици да виде - астероид или комета која је стигла с неке друге звијезде.

Сви астероиди и комете које смо досад открили стижу из Сунчевог система и налазе се у орбити око Сунца. Међутим, прошле недјеље су телескопом на Хавајима открили први међузвездани објекат, а ради се највјероватније о астероиду (или комети) који је успио да побјегне гравитационим силама неке друге звијезде и да уђе у наш соларни систем.

Због тога су А/2017 У1 прозвали и ванземаљцем. Ради се о објекту величине 400 метара који се креће изузетно брзо (око 25,5 км/с), што је три пута брже од астероида 2012 ТЦ4 који је овог мјесеца пројурио поред Земље. Због свега су астрономи усмјерили телескопе према путањи овог астероида како би открили све што могу о њему.

Први га је открио Роб Верик, истраживач са Института за астрономију на Универзитету на Хаваји. Како је рекао за НАСА-у, његово кретање није могло да се објасни нормалном орбитом за астероид или комету у Сунчевом систему. Комбиновањем података Европске свемирске агенције закључили су да је објект стигао изван Сунчевог система.

"Он има најекстремнију орбиту коју сам икад видио", рекао је Дејвид Фарноћиа из НАСА-е и додао да има такву путању да је на путу изван Сунчевог система и да се неће вратити. Стигао је из смјера сазвијежђа Лире и скоро упао вертикално на раван којом орбитирају планете око Сунца. Пројуривши око Сунца, објекат је сада на путу према сазвијежђу Пегаза.