Stigla prva selfi fotografija sonde “Insajt” s Marsa

Agencije
Stigla prva selfi fotografija sonde “Insajt” s Marsa

Sonda Insajt američke svemirske agencije NASA objavila je prve fotografije s Marsa urađene robotskom rukom koja drži kameru. Sonda je napravila seriju fotografija koje je NASA pretvorila u zapanjujući mozaik slika s Marsa.

Insajt je sletio na tlo planete Mars 26. novembra, a naučnici su zadovoljni što je sonda sletjela na područje koje je bez kamenja, brda i rupa, kako se obično zamišlja ta planeta.

Naučnici su prvi put mogli da se dive prostranstvu crvenog pijeska na Marsu. Sonda je prije nekoliko dana snimila i prve zvuke vjetra, tutnjavu niske frekvencije na Marsu. Procijenjuje se da je vetar bio brzine 16 do 24 kilometara na sat, a naučnici navode da je riječ o prvim zvucima s Marsa koje ljudsko uvo može da čuje.

Nasina letjelica “Insajt lander” sletjela je na Crvenu planetu 26. novembra i time je otvorila prozor u “unutrašnji prostor” Crvene planete. Njegovi instrumenti ušli su dublje u Crvenu planetu u potrazi za informacijama koje će otkriti od čega je Mars nastao prije više od četiri milijarde godina. Letjelica je napravljena po ugledu na prethodnu - Mars Feniks letjelicu. Robotska ruka sadašnje letjelice duga je oko 1,8 metara. Sve o letjelici pročitajte OVDJE.