Šta se dogodilo u svemiru: Prve fotografije sudara svemirske letjelice sa asteroidom

GS
Foto: Tviter

Prve fotografije neposredno nakon prvog eksperimenta NASA koji je izveden u ponedjeljak, a u čijem završnom dijelu je svemirski brod pao na asteroid Dimorfos, objavila je italijanska svemirska agencija.

Snimke je napravio mikro-satelit LICIACube, koji je imao dvije kamere, a lansirao ga je DART nekoliko dana prije udara.

Samo nekoliko minuta poslije sudara, mali satelit je proletio pored asteroida da napravi fotografije.

Fotografije pokazuju velike izbačene pruge i nešto što izgleda kao krater, a što zapravo predstavlja ostatke broda na površini Dimorfosa.

Don't want to miss a thing? Watch the final moments from the #DARTMission on its collision course with asteroid Dimporphos. pic.twitter.com/2qbVMnqQrD

— NASA (@NASA) September 26, 2022

Udar velikog svemirskog kamena mogao bi da izazove značajnu devastaciju lokalnog ili regionalnog obima na Zemlji, a eksperimentom se planiralo postići da se promijeni orbita mjesečevog asteroida Dimorfos oko većeg asteroida Didimos. Ni jedno ni drugo ne predstavljaju prijetnju našoj planeti u budućnosti. Od Zemlje su, inače, udaljeni oko 11 miliona kilometara, prenosi Sputnjik.

Prije sudara, stručnjaci su predvidjeli da će pad DART-a izbaciti između 9.979 i 99.790 kilograma prašine u svemir i urezati krater na asteroidu.

U narednom periodu moglo bi da bude objavljeno više fotografija posljedica sudara pošto su svemirski teleskopi poput „Habla“ i „Džejmsa Veba“, kao i drugi zemaljski teleskopi, bili usmjereni na posmatranje udar u Dimorfos.

Da bi se precizno procijenilo koliko je udar promijenio orbitu Dimorfosa oko Didimosa, biće neophodne nedjelje posmatranja ovog para asteroida, navodi NASA.