Saznanja o Marsu omogućavaju dublje istraživanje

Agencije
Saznanja o Marsu omogućavaju dublje istraživanje

Svemirska letjelica koju je NASA poslala da istražuje ispod površine Marsa došla je do prvih značajnih otkrića.

Istraživanje pokazuje da je ova planeta definitivno seizmički aktivna, odnosno sklona potresima. Ti potresi mogli bi da osvijetle nove načine na koje će se Mars formirati, kao i ostatak Sunčevog sistema.

Ostali nalazi svemirske letjelice Insajt pokazuju da je Marsovo magnetno polje deset puta jače od očekivanog.

Insajt je sletio na Mars u novembru 2018. godine, nakon putovanja tokom koga je prešao oko 480 miliona kilometara u periodu od skoro sedam mjeseci. Od tada se ispituje šta postoji ispod površine Marsa.

Istraživači kažu da ovo pruža snažne dokaze da seizmička aktivnost na Marsu nije samo posljedica hlađenja i smanjivanja planete, već je uzrokovana i time što se tektonske ploče pomjeraju jedna ka drugoj, ili jedna od druge.

“Ovi niskofrekventni događaji bili su zaista uzbudljivi, jer znamo kako da ih analiziramo i da izvučemo informacije o podzemnoj strukturi”, rekao je Vedran Lekić, vanredni profesor geologije i koautor studije.

“Na osnovu načina na koji se različiti talasi šire kroz kore, možemo da indentifikujemo geološke slojeve unutar planete i da odredimo udaljenost i lokaciju do izvora ovih potresa.”

Pored toga, istraživači su otkrili da je vrijeme na Marsu slično onom na Zemlji, ali sa ključnim razlikama, kao što su jači dnevni atmosferski pritisak i oscilacije temperature.

Očekuje se da će misija u koju je NASA uložila oko 820 miliona dolara da traje još godinu dana, piše Independent.