Naučnici objasnili način kretanja leteće zmije

Srna
Naučnici objasnili način kretanja leteće zmije

ATLANTA - Tim naučnika sa Univerziteta "Virdžinija Teh" objavio je u rad u kojem je objasnio način na koji leteća zmija uspeva da se kreće kroz vazduh prelazeći sa jednog drveta na drugo, preneo je CNN.

Leteća zmija živi na jugu i jugoistoku Azije, a naučnici tvrde da ona uspeva pa se prelazi sa jednog drveta na drugo tako što klizi kroz vazduh.

Vođa tima naučnika koji je učestvovao u istraživanju Isak Jeton je za CNN rekao da ove zmije prave valovit pokret dok se kreću u vazduhu, kao što to čine i prilikom kretanja na kopnu, kao i da su željeli da otkriju zašto se one kreću na taj način. Jeton tvrdi da sada razuije zašto je to tako: on smatra da valovito kretanje sprečava da se zmija prevrne ili da prokliza, a takođe im omogućava i da pređu veće razdaljine.

Naučnici su sproveli eksperimente sa pravim zmijama na zatvorenom, u okviru univerziteta, a takođe su razvili i kompjuterski model.

U narednoj fazi istraživači će posmatrati kako zmije skaču sa drveta na drvo ili klize u realnim uslovima, dok će cilj biti da se prouči način na koji se ove zmilje podižu i okreću u vazduhu, rekao je Jeton.

Istraživanje je objavljeno u časopisu "Nejčr fiziks".