Konačno otkrivena istina o laksativnom dejstvu kafe

Agencije
Konačno otkrivena istina o laksativnom dejstvu kafe

Naučnici su pomno istraživali koji sastojak omiljenog napitka tjera ljude na veliku nuždu.

Svi znamo da poslije kafe često moramo na toalet, ali naučnici još nisu u potpunosti sigurni zbog čega taj napitak ima laksativno dejstvo.

Sigurni su jedino u to da “zov prirode” nakon ispijanja kafe nije posljedica kofeina.

Naučnici sa univerziteta u Teksasu tri su dana “pojili” miševe beskofeinskom kafom i onom regularnom, i otkrili da je učinak jednak. Mobilnost njihovih crijeva povećala se u oba slučaja, prenosi hrvatski “Jutarnji list“.

S obzirom na to da miševi imaju fiziologiju sličnu ljudskoj, zaključili su da će i ljudi ići na toalet bez obzira na to koju vrstu kafe piju.

“Miševima se nakon tri dana tretmana kafom povećala mobilnost mišića tankog creva”, kazao je glavni autor studije Sjuan-Dženg Ši.

To znači da su oni, baš kao i ljudi, nakon kafe morali da obave nuždu, a ustanovljeno je i da se broj bakterija u njihovom izmetu smanjio.

Naučnici su ovom istraživanju prionuli da bi ustanovili da li kafa može da pomogne kao laksativ ljudima koji nakon operacija pate od konstipacije.

Pretpostavljaju da su za laksativno dejstvo kafe zaslužna njena kisela svojstva (pH 5.0 - 5.1).

Ustanovili su da viši nivo želudačne kiseline, koja nastaje zahvaljujući hlornoj kiselini iz kafe, aktivira rad probavnoga trakta.

Uz to, ispijanje kafe povećava količinu hormona varenja - gastrina, koji opušta mišiće analnog otvora. Istovremeno, omiljeni napitak povećava nivo kolecistokinina, koji oslobađa enzime žuči i reguliše pražnjenje crijeva. Riječ je o hormonu probavnog trakta koji učestvuje u varenju masnoća i proteina, i djeluje kao neuropeptid.

Kada je riječ o “maloj nuždi”, zna se da kofein iz kafe djeluje diuretično i podstiče pojačano odstranjivanje tečnosti iz organizma.