“Prostor tišine” u Banskom dvoru: Prikaz (ne)vidljivog svijeta

Milanka Mitrić

BANjALUKA - Značenje praznog prostora ili različitih prostora u kojem su određene figure i elementi koji su tu da bi predstavili tišinu, osnova su izložbe “Prostor tišine”, koja je u utorak otvorena u Banskom dvoru.

Ova izložba otvorena je u salonu bana Svetislava Tise Milosavljevića, a svečano ju je otvorio direktor ove ustanove Mladen Matović.

- Osnovni element je tišina, koja je vezivna materija tog neispunjenog prostora i onoga što taj prostor čini. Samom formom sve slike nisu usko povezane i ne djeluju kao koherentne. Smatram da se učestalim ponavljanjem gubi aura, time i dovodi u pitanje istinitosti djela - naveo je Popović, koji živi i radi u Istočnom Sarajevu, a slikarstvo je završio 2017. godine na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu.

Umjetnik slikarstvom propituje i izražava sopstvena osjećanja, empatiju, za koju navodi da je suština ili preduslov za istinsko bavljenje bilo kojom granom umjetnosti.

- Veliki uticaj na mene ostavlja nekolicina umjetnika kao što su Đorđo di Kiriko, Edvard Hoper, Endru Vajet. Pored njihovih djela posebno me privukla njihova estetika. Čitajući određene manifeste pomenutih autora nailazim na određena podudaranja u poimanju stvari, a samim tim i neko ohrabrenje da to što radim je na neki način ispravno. Specifičnost atmosfere proizlazi iz specifičnog shvatanja prostora - kazao je umjetnik, koji je naglasio da se trudi da slike sadrže nesvjesni plan, ne bi li se posmatrač zapitao odakle dolazi svjetlost ili kuda vodi prolaz.

Kako je rekao, vrata na slikama nose utisak neizvjesnosti.

- Prizvuk misterije se nenametljivo prostire preko nekoliko elemenata, dajući im određenu metafizičku vizuru. Prostor sadrži sav naš poznat i nepoznat svijet, vidljiv i nevidljiv. U užem smislu, prostor je udaljenost dokle doseže pogled sa predstavama oblika, predmeta i živih bića. Postoji praznina koja nije sasvim prazna. Vazdušna masa, nevidljiva, a ipak prisutna - dodao je on.