Званичници Пентагона: Ванземаљци можда већ увелико испитују Земљу

Tanjug
Foto: Instagram

ВАШИНГТОН- Званичници Пентагона саопштили су, у нацрту документа од прошле недеље, да ванземаљци можда посјећују Сунчев систем и шаљу мање сонде ради испитивања, као што то НАСА ради када истражује планете.

У нацрту истраживачког извјештаја, који су написали Шон Киркпатрик, директор Пентаговане Канцеларије за решавање аномалија на свим доменима (ААРО) и Ејбрахам Лоуб, директор астономског од‌јељења при универзтету Харвард, наводи се да би вјештачки међузвездани објекат потенцијално могао да шаље бројне мале сонде током лета поред Земље.

"Та операција није много различита од мисија НАСА. Те такозване 'semenke маслачка' могу бити одвојене од матичне летјелице гравитационом силом Сунца или способношћу маневрисања", навели су експерти, пренио је "Њујорк пост".

ААРО је формиран у јулу 2022. године и одговоран је за праћење објеката на небу, под земљом и у свемиру, а потенцијално и објеката који се могу кретати од једне стварности ка другој.

Конгрес САД је 2005. године задужио НАСА да пронађе 90 одсто свих објеката у близини Земље кој су већи од 140 метара, након чега су створени Pan-STARRS телескопи.

Октобра 2017. године, Pan-STARRS су открили необичан међузвездани објекат који је касније назван Оумуамуа, или на хавајском - скаут.

Објекат је био у облику цигаре, дjеловао је равно и ишао је од Сунца, а није показивао траг, што је неке научнике натерало да помисле да је вјештачки.

Три године касније откривен је још један објекат који није остављао "реп".

У извјештају се такође каже да шест мјесеци прије него што је Оумуамуа најближе пришао Земљи, међузвездани метеор ширине око метар пао је на Земљу, а имао је сличан облик као Оумуамуа.

"Уз добар дизајн, тако мале сонде могу да дођу до Земље или неког соларног система ради истраживања, док матични брод пролази поред на раздаљини отприлке као Земља-Сунце, као што је то био случај са Оумуамуом. Астрономи не могу да открију мини сонде јер не рефлектују мног сунчевог светла да би их телескопи приметили", додали су аутори.