Ствари које смо открили о мозгу у 2019. години

Agencije
Ствари које смо открили о мозгу у 2019. години

Мозак нам говори шта да радимо, како да се понашамо, шта да мислимо и шта да кажемо. Чак се и присјећа лица непознатих људи на улици. У овој години су о мозгу откривене неке нове ствари. Ово су неке од њих.

Љути снови: Људи могу искусити много емоција док спавају, чак и љутњу. Истраживачи су открили да, анализирајући активност мозга, могу одредити да ли је особа имала "љуте" снове. Тим је истражио регије мозга које помажу у рјешавању проблема и експресији емоција. Асиметричне активности тих регија током и након сна могу доказати да је особа била љута у сну.

Усамљене експедиције Антарктика: Људи, чак и интроверти, су социјална бића и самоћа може утицати на мозак. Једна студија је открила да се код девет истраживача који су провели преко годину дана на Антарктику мозак смањио. Научници су упоредили скенове мозгова истраживача након што су се вратили с онима који су снимљени када су отишли у експедицију. Открили су да су дијелови мозга, као што је хипокампус, регија посвећена учењу и памћењу, имали мању запремину након што су се истраживачи вратили.

Магнетно поље: Неке животиње користе невидљиво магнетно поље које је око наше планете као природни навигациони систем. Изгледа да неки људи такође могу осјетити то магнетно поље, иако није јасно зашто. Анализе мозга су показале да су четири од 34 учесника у једној студији имали јаке реакције на промјене магнетног поља са сјевероистока на сјеверозапад - али нису имали реакције на обрнуту промјену.

Смрт: Смрт је природни феномен као што су и живот и љубав, али наш мозак нас штити од идеје која се тиче наше смрти, што нам онемогућује да схватимо у потпуности чињеницу да ћемо једног дана умријети. Мозак стално користи старе информације како би предвидио сценарије у будућности, али нешто у идеји смрти чини да се овај механизам у мозгу "поквари".