Сазнања о Марсу омогућавају дубље истраживање

Агенције
Сазнања о Марсу омогућавају дубље истраживање

Свемирска летјелица коју је НАСА послала да истражује испод површине Марса дошла је до првих значајних открића.

Истраживање показује да је ова планета дефинитивно сеизмички активна, односно склона потресима. Ти потреси могли би да освијетле нове начине на које ће се Марс формирати, као и остатак Сунчевог система.

Остали налази свемирске летјелице Инсајт показују да је Марсово магнетно поље десет пута јаче од очекиваног.

Инсајт је слетио на Марс у новембру 2018. године, након путовања током кога је прешао око 480 милиона километара у периоду од скоро седам мјесеци. Од тада се испитује шта постоји испод површине Марса.

Истраживачи кажу да ово пружа снажне доказе да сеизмичка активност на Марсу није само посљедица хлађења и смањивања планете, већ је узрокована и тиме што се тектонске плоче помјерају једна ка другој, или једна од друге.

“Ови нискофреквентни догађаји били су заиста узбудљиви, јер знамо како да их анализирамо и да извучемо информације о подземној структури”, рекао је Ведран Лекић, ванредни професор геологије и коаутор студије.

“На основу начина на који се различити таласи шире кроз коре, можемо да индентификујемо геолошке слојеве унутар планете и да одредимо удаљеност и локацију до извора ових потреса.”

Поред тога, истраживачи су открили да је вријеме на Марсу слично оном на Земљи, али са кључним разликама, као што су јачи дневни атмосферски притисак и осцилације температуре.

Очекује се да ће мисија у коју је НАСА уложила око 820 милиона долара да траје још годину дана, пише Индепендент.