Пронађено антитијело које спречава вирус да зарази људе

Срна
Пронађено антитијело које спречава вирус да зарази људе

Европски научници открили су антитијело које спречава да вирус корона уђе у људске ћелије, а ријеч је о револуционарном истраживању које би могло да доведе до развоја нових лијекова.

Тим научника из Универзитета Утрехт у Холандији, Центра “Еразмус медикал”, те фирме “Харбур биомед” идентификовао је потенцијалну методу за неутрализовање болести ковид-19.

Они су открили да антитијело које спречава вирус САРС да уђе у људске ћелије исто тако може да блокира и нови вирус.

Неутралишуће антитијело има потенцијал да заустави ток инфекције у зараженој особи, помогне “чишћење” од вируса или заштити незаражену особу која се нађе изложена вирусу, каже Беренд Јан Бош, коаутор истраживања објављеног у научном часопису “Нејчер комјуникејшнс”.

Антитијело кориштено у овом истраживању у потпуности је људско, што омогућава да се развој лијека настави убрзано и смање потенцијалне нуспојаве повезане са аимунитетом.

Разлика између потпуно људског антитијела и других антитијела јесте у томе што се друга антитијела прво развијају у другим врстама прије него што буду “хуманизована” како би се могла пренијети и на човјека.

Истраживање је спроведено кориштењем Х2Л2 трансгене мишје технологије, која омогућава истраживачима да развију хумана антитијела без тестирања на људима.