Пронађена још једна планета која личи на Земљу

Telegraf
Foto: A-Point

Група научника из агенције НАСА, чији је задатак да идентификује планете које круже око других звијезда, недавно је примијетила једну која им је привукла пажњу. Ситуација је узбудљива и због тога што је планета релативно близу Земљи, али и због тога што нови Џејмс Веб телескоп може боље да је осмотри.

Планета кружи око звијезде ТОИ-700 (од наше планете је удаљена мало преко 100 свјетлосних година). У поређењу са Сунцем је прилично мала и слаба. Налази се у сазвијежђу Дорадо, а новооткривена планета око ње обиђе круг за 37 дана. Ту су још двије планете - стручњаци их тренутно зову планете ТОИ-700 б, ц и д. Различитих су величина, а планета д је по величини слична нашој Земљи.

За откриће ипак није заслужан нови најмоћнији телескоп на свијету, већ ТЕСС (Транситинг Еxопланет Сурвеy Сателлите). Од априла 2018. до данас је открио 1.500 планета на којима би могло да буде воде. Већина је два пута већа од Земље.

ТОИ-700 д је откривена још прије неког времена, а по величини одговара Земљи. Експерти су искористили специјално направљен софтвер како би утврдили каква је клима на овој планети. Дошли су до закључка да су температуре веома ниске, будући да је звијезда ТОИ-700 тек 40% од величине нашег Сунца. Клима се на оваквим планетама дакле врло разликују од наше.

Захваљујући новим технологијама, тимови научника сада могу да испитују атмосфере новооткривених планета и утврде која има услове који би погодовали одржавању познатих облика живота. ТОИ-700 д се не уклапа у ту слику - слична је Земљи по величини, али има другачију звијезду која је не загријава довољно.