Овај астероид би могао да нам донесе милијарде долара

Агенције
Овај астероид би могао да нам донесе милијарде долара

Иако је порекло злата и даље мистерија, научници су открили астероид који садржи довољно вредних метала који би теоретски свакој особи на Земљи донијели близу билион долара.

У питању је астероид Pusche 16 који се налази између Марса и Јупитера, а који садржи огромне количине злата, гвожђа и никла. Сада је на научницима да своје откриће и докажу, а америчка свемирска агенција НАСА планира да започне тај процес 2022. године.

Међутим, преноси РТ, поставља се питање да ли може да се искористи злато из свемира.

Професор Џон Зарнецки, предсједник Краљевског астрономског удружења, процијењује да би било потребно 25 година за доказивање концепта, а 50 година за почетак комерцијалне производње. Наравно, то зависи од двије кључне ствари, економске исплативости и напретка свемирске технологије.

Такође, многе свјетске силе би жељеле да се “докопају” златног астероида, а Кина дефинитивно планира да у томе доминира.

Мич Хантер Скулион, оснивач британске компаније за рударење на астероидима (Asteroid Mining Company), за ББЦ је рекао да је ово дефинитивно наредни индустријски “бум”.

“Када успоставите инфраструктуру, онда су могућности готово бесконачне. Они који буду довољно храбри да прихвате изазов који се односи на астероиде зарадиће астрономску количину новца”, рекао је он.

“Оно што радимо на Земљи је сада импресивно, али је и потрага за златом у свемиру само ствар инфраструктуре. Временом ћемо доћи и до тога”, казао је Скот Мур, директор компаније “Јуросан мајнинг”.

Постоје астероиди који пролазе близу Земље и који би могли да буду и “гурнути” у орбиту како би из њих могли да се извуку вода и други елементи. Такође, ту је и Мјесец који садржи ресурсе злата и платине.

Иако рударење захтијева гравитацију која је шест пута већа на Земљи него на Мјесецу, научници тврде да је ипак довољна за успјешно обављање процеса.

Данас већ постоји глобално тржиште за рударење астероида, а процијењује се да ће до 2025. године бити вриједније од 3,8 милијарди долара.

Глобална свемирска економија данас вриједи око 350 милијарди долара, а до 2040. године ће та вредност бити повећана на 2,4 билиона долара.