Нови вјештачки мозак развија се попут људског

Срна
Нови вјештачки мозак развија се попут људског

ЛОС АНЂЕЛЕС - Научници су у лабораторији произвели вјештачки мозак који се развија попут људског, што би могло да омогући бољи увид у обољења попут Алцхајмерове болести или шизофреније.

Амерички научници у Лос Анђелесу спровели су широку генетску анализу такозваних органоида којима је омогућено да се развијају и расту у лабораторијским условима и до 20 мјесеци.

Оно што су научници открили јесте да вјештачки мозак расте у фазама које се подударају са развојем мозга код беба.

Истраживање сугерише да се органоиди вјештачког мозга могу развити даље од феталног стадијума, што је супротно ономе што се до сада вјеровало.

С обзиром на то откриће, органоиди можда могу сазрети до те мјере да их научници почну користити за истраживање болести мозга одраслих особа, попут деменције.

Органоиди су створени помоћу такозваних индукованих плурипотентних матичних ћелија, из којих се могу развити многи други типови ћелија.

Матичне ћелије које су научници користили добијене су из ћелија коже и крви, а репрограмиране су да се врате у ембрионско стање, преноси “Зимо портал”.

Кад се ћелије изложе одговарајућим хемикалијама и условима, оне се развијају у ћелије мозга и самоорганизују како би произвеле тродимензионалне структуре које су вјерна реплика одређених аспеката развоја правог људског мозга.

Научници већ користе органоиде људског мозга за проучавање неуролошких неуроразвојних поремећаја, укључујући аутизам, епилепсију и шизофренију, преносе научни портали.