Нове мисије НАСА за истраживање Сунчевог система

Агенције
Нове мисије НАСА за истраживање Сунчевог система

НАСА (National Aeronautic and Space Administration) је недавно изабрала четири мисије у оквиру којих би били посјећени дијелови нашег Сунчевог система који још нису истражени и схваћени. Приједлози за мисије изабрани су у оквиру програма “Дискавери”. Мисије би, између осталог, требало да донесу нова сазнања о Венери те о Јупитеровом мјесецу Ијо (Ио) и Нептуновом мјесецу Триденту.

Двије мисије требало би да истраже Венеру. Прва од њих је ДАВИНЦИ+ (Deep Atmosphere Venus Investigation of Nobles gases, Chemestry, and Imaging Plus). У оквиру ове мисије предвиђено је кретање кроз Венерину врелу и густу атмосферу, с намјером да буде измјерен њен састав у цјелини. То би помогло научницима да разумију како је њена атмосфера формирана и да ли је икада имала океане на својој површини.

Друга мисија на Венеру је ВЕРИТАС (Emissivity, Radio Science, InSAR, Topography, and Spectoscopy), која би требало да истражи и мапира планетину атмосферу  те да уочи активне процесе или тектонске покрете. Мисија би могла да одреди и зашто је Венерина површина толико различита од Земљине.

Друге двије мисије требало би да истраже чудне мјесеце у нашем соларном систему. Прва од њих је на мјесец Ијо, а названа је The Io Volcanic Observer (ИВО). Планирано је да испита површину мјесеца и вулканске површине на њему. Могла би да помогне научницима да спознају одакле долази магма која је у овим вулканима и како долази до ерупције.

Посљедњи од наведених мјесеци назван је Тридент и треба да пролети поред Нептуновог мјесеца Тритон, који је изненађујуће активан. Има ледене вулкане, иако је далеко од Сунца. Мисија “Тридент” истражила би зашто су мјесеци тако активни, што би могло да помогне истраживачима да открију како се потенцијално насељива мјеста развијају.

Од наведене четири мисије једна или двије би могле да буду изабране на крају процеса припреме и образложења детаља сваке од наведених.